Hallo,
Ik heb een gereviseerde LT76 versnellingsbak gekocht.
Toen we de oude vervangen hadden met de nieuwe, gingen we proefrijden.
Hij rijd en schakelt prima, maar in zijn 2e versnelling gaat hij ratelen/gieren!
Ondertussen hebben we de bronzen bus in de bak nogmaals vervangen.
Toplager vervangen voor een nieuw.
Lagers van de bak zijn nieuw.
Er zit een overdrive achter, we hebben met en zonder overdrive gereden en blijft ratelen/gieren.
Moer van de overdrive staat op moment (135nm).
Weet iemand wat het probleem is / kan zijn, het is voor mij een raadsel.
Met vriendelijke groet Dimitry.
Ratelen van 2e versnelling (LT76 serie 3).
- Erik Peters
Re: Ratelen van 2e versnelling (LT76 serie 3).
Tja, dat weet ik ook niet, maar is die gereviseerde bak goed gereviseerd? Met gebruikmaking van bij elkaar horende onderdelen?
Voor het 2e versnelling tandwiel heb je keus uit 3 verschillende.... als ik in het onderdelenhandboek kijk. Wat het verschil is, geen idee.
Groet,
Erik.
Voor het 2e versnelling tandwiel heb je keus uit 3 verschillende.... als ik in het onderdelenhandboek kijk. Wat het verschil is, geen idee.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Erik Peters schreef:Tja, dat weet ik ook niet, maar is die gereviseerde bak goed gereviseerd?
Groet,
Erik.
Nee, want dan zou ie nie ratelen nie
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
Precies. Dus eigenlijk dien je gewoon terug te gaan naar de verkoper van die 'gereviseerde' versnellingsbak.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
dat gaat ook niet meer want hij heeft de bak al open gehad om de bus te vervangen.
dus, gewoon opnieuw openhalen en van begin af aan opnieuw controle en afstellen.
dus, gewoon opnieuw openhalen en van begin af aan opnieuw controle en afstellen.
erik het verschil.
suffix a-b-c-d
maar nu komt het mooie, wist dit niet meer zeker dus even opgezocht,
suffix d heeft ecm tandwielen, die zeggen ze sterker zijn. deze kun je niet in de vroege c zetten, maar wel in de late c, maar dan moet je ook de selektor overzetten.
hierbij bewezen dat er wel degelijk verschil is, en als je bij revisie twee de hands onderdelen gebruikt, moet je wel zeker weten wat je doet.
of tegen de lamp lopen en dit als ervaring mee nemen, vandaar dat men ook dit euvel vaak garantie noemt.
suffix a-b-c-d
suffix d heeft ecm tandwielen, die zeggen ze sterker zijn. deze kun je niet in de vroege c zetten, maar wel in de late c, maar dan moet je ook de selektor overzetten.
hierbij bewezen dat er wel degelijk verschil is, en als je bij revisie twee de hands onderdelen gebruikt, moet je wel zeker weten wat je doet.
of tegen de lamp lopen en dit als ervaring mee nemen, vandaar dat men ook dit euvel vaak garantie noemt.
-
Landmarcs
pascal110 schreef:erik het verschil.
suffix a-b-c-d
hierbij bewezen dat er wel degelijk verschil is, en als je bij revisie tweede hands onderdelen gebruikt, moet je wel zeker weten wat je doet.
Je moet dus bij een latere suffix c ook nog eens weten of ie wellicht ge-upgraded is.
Groeten MarcS
- Erik Peters
Misschien kan Dimitry beter zijn oude bak goed (laten) reviseren. Met die bak had hij geen geratel.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.