Afgekeurd

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Everhard Mulder

Afgekeurd

Berichtdoor Everhard Mulder » 10 Feb 2022, 15:51

Ik dacht dat hij t nog wel 2 jaar zou volhouden, mijn 110 uit 1991 met een hs 2,8 int. Maar nee, een hele berg roest onder de brug waarop hij stond tijdens de APK keuring maakte het wel duidelijk: het chassis was overal totaal doorgeroest, koppelingsplaat niet goed, versnellingsbak niet goed,,,,toen waren ze maar met de keuring opgehouden. Reddeloos. Dus nu heb ik m verkocht en nu dient hij als donorwagen. Jammer, maar het is zoals het is.
Gezien mijn leeftijd en gezondheid koop ik geen andere landrover, ik ga nu voor iets kleiners en hanteerbaarders.
Groeten,
E. Mulder

109 is je ware

Re: Afgekeurd

Berichtdoor 109 is je ware » 10 Feb 2022, 17:30

Sneu voor jou.Ik zou over een Soes na gaan denken.Een Grand Vitara is de bijna perfecte ouwe lullenwagen.En het model van voor 2006 ziet er nog een beetje uit.En in tegenstelling tot wat iedereen denkt is het geen suffe SUV maar een echte terreinwagen met de juiste bandjes eronder.Bekijk de filmpjes op jouw troep en de grote aantallen positieve reviews hoewel de meeste voornamelijk gaan over gebruik als vakantie auto en dan met name de trekkracht met aanhanger of caravan in de bergen.Met de name de uitvoering met V-6.Enige negatieve is enig gezeur over het verbruik.Tja,als je Landrover gehad heb moet je daar zeker niet over klagen :D

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Feb 2022, 20:16

Dag Everhard,

Gecondoleerd met deze trieste afloop.
Als het je lukt om bij de LandRovers weg te blijven ... kan je wellicht ook eens kijken naar een Dacia Duster.
De naam van die dingen is weinig inspirerend, maar ze hebben de naam goed te zijn, verbazend veel te kunnen, en ze zijn niet erg duur.

Groeten MarcS

Everhard Mulder

Berichtdoor Everhard Mulder » 10 Feb 2022, 21:08

Ik zoek meer iets zoals een Citroen Berlingo, of een Renault Kangoo...Peugeot partner....

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 10 Feb 2022, 23:48

Everhard Mulder schreef:Ik zoek meer iets zoals een Citroen Berlingo, ...Peugeot partner....

En dan een Dangel uitvoering :?: :?:

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Feb 2022, 10:24

Erik Peters schreef:
Everhard Mulder schreef:Ik zoek meer iets zoals een Citroen Berlingo, ...Peugeot partner....

En dan een Dangel uitvoering :?:

Ik begreep dat Dangel geen duurzaam huwelijk oplevert met een partner (of berlingo), of te wel: ze gaan stuk op de verharde weg (maar het kan natuurlijk ook misbruik geweest zijn).

De Dacia Duster 4x4 schijnt daarentegen opvallend goed te presteren (soms wel wat kleine "electrickery dingetjes").

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Feb 2022, 11:34

Landmarcs schreef:
De Dacia Duster 4x4 schijnt daarentegen opvallend goed te presteren (soms wel wat kleine "electrickery dingetjes").

Groeten MarcS

Het waterschap rijdt hier met die dingen waar ze voorheen Peugot Partners 4x4 hadden. Die Dacia's heb ik nog maar een enkele los hoeven trekken tegen daarvoor iedere paar weken wel een Peug. Die waterschap meneer die hier (lees het sluisje achter op het land in het Poggedaip) komt is er erg over te spreken.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

jopie95

Berichtdoor jopie95 » 11 Feb 2022, 13:38

klopt, de ervaringen met Dusters zijn goed bij Hunze en AA.
Staatsbosbeheer zie ik ook wel rijden in Panda 4x4's maar daarvan weet ik niet of ze bevallen.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Feb 2022, 21:18

jopie95 schreef:klopt, de ervaringen met Dusters zijn goed bij Hunze en AA.
Staatsbosbeheer zie ik ook wel rijden in Panda 4x4's maar daarvan weet ik niet of ze bevallen.

De Panda 4x4 komt ook heel ver, maar dat is toch meer een hobbelwagen.
De Duster is mijns inziens de meest universele keuze, heel capabel in het terrein en comfortabel op de weg.

Groeten MarcS

HJdef

Berichtdoor HJdef » 12 Feb 2022, 08:13

Nou, Panda 4x4… we hebben er een naast de Defender en Disco 4 en ik kan je zeggen dat het een geweldige auto is, wordt veel in Zwitserland in de Bergen gebruikt. Daar rijden er echt veel rond. Het enige nadeel is dat het verbruik bij stevig rijden bijna richting Defender gaat:-(. En behoorlijk waardevast..

Terug naar “Techniek”