LPG is net als electriciteit of waterstof.
Het rijden is schoon, de vervuiling vindt elders plaats.
Als de vraag zo toeneemt volstaan wat zonnepanelen niet.
Gelukkig heeft de EU de oplossing: kernenergie en gas zijn goedgekeurd.
Laat de chinezen maar komen met hun nieuwe centrales !
Afgekeurd
- Erik Peters
Re: Afgekeurd
Eh, je verbrand LPG en dan stoot je onder andere CO2 uit. Een broeikasgas.
Kijk hier ook maar even: https://nl.econologie.com/Emissies-co2-liter-brandstof-benzine-of-diesel-gpl/
Groet,
Erik.
Kijk hier ook maar even: https://nl.econologie.com/Emissies-co2-liter-brandstof-benzine-of-diesel-gpl/
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Sorry, maar CO2 is geen vuil.
Daar leven de planten van.
Teveel CO2 is een probleem.
Daarom moeten we dus aan de chinese kernstroom.
Dat is waar jarenlang tegen gestreden is, Gorleben en zo.
Met alleen wat zonnepanelen kom je er niet.
Het is daarom dat de bruin/steenkool niet dicht gaat.
Zeker als we allemaal ook nog aan de bitcoins gaan.
Daar leven de planten van.
Teveel CO2 is een probleem.
Daarom moeten we dus aan de chinese kernstroom.
Dat is waar jarenlang tegen gestreden is, Gorleben en zo.
Met alleen wat zonnepanelen kom je er niet.
Het is daarom dat de bruin/steenkool niet dicht gaat.
Zeker als we allemaal ook nog aan de bitcoins gaan.
-
Landmarcs
Tja, zo wordt 1º het onderwerp vervuild, 2º het werkelijke probleem onder het kleed geschoffeld.
Het werkelijke probleem is dat we met teveel teveel willen. Als we alles willen, en steeds blijven zeggen dat er de een of andere handige technische oplossing is (of komt) dan gaat het vroeger of later goed mis.
De enige "technische" oplossing die op een middellange termijn helpt is een knoop in ons reproductie-apparaat.
Dat hoeft echt geen pijn te doen, het hoeft ook niet gedwongen, maar stoppen met de groei is stap één ... stap twee is een bescheiden krimp (of te wel R een beetje kleiner dan 1) ... dat is de enige manier voor een nog een beetje leuke toekomst voor "onze kinderen" (voor de goede verstaander: het zijn niet mijn kinderen).
Groeten MarcS
Het werkelijke probleem is dat we met teveel teveel willen. Als we alles willen, en steeds blijven zeggen dat er de een of andere handige technische oplossing is (of komt) dan gaat het vroeger of later goed mis.
De enige "technische" oplossing die op een middellange termijn helpt is een knoop in ons reproductie-apparaat.
Dat hoeft echt geen pijn te doen, het hoeft ook niet gedwongen, maar stoppen met de groei is stap één ... stap twee is een bescheiden krimp (of te wel R een beetje kleiner dan 1) ... dat is de enige manier voor een nog een beetje leuke toekomst voor "onze kinderen" (voor de goede verstaander: het zijn niet mijn kinderen).
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:Tja, zo wordt 1º het onderwerp vervuild, 2º het werkelijke probleem onder het kleed geschoffeld.
Groeten MarcS
Die rem op de groei komt (of is?) er wel, Marc.
Alleen is dat pas op t moment dat er al teveel mensen zijn voor wat de wereld aan schone energie en grondstoffen kan produceren.
En zolang de meesten nog 'na mij de zondvloed' denken, gaat er niet veel veranderen.
Gelukkig heb ik geen kinderen.
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
Voorlopig is aardgas het beste, vrij schoon en je kan er ook schone diesel van maken, tank vullen met GTL en je rijdt op aardgas. Zo simpel is het, politiek zorgt er voor dat het niet op grote schaal gebeurt, even aan Rutte vragen welke leugen hij hier zou toepassen, dan weet je re waarheid want zijn woorden moet je omdraaien.
Gerard4t schreef:Voorlopig is aardgas het beste, vrij schoon en je kan er ook schone diesel van maken, tank vullen met GTL en je rijdt op aardgas. Zo simpel is het, politiek zorgt er voor dat het niet op grote schaal gebeurt, even aan Rutte vragen welke leugen hij hier zou toepassen, dan weet je re waarheid want zijn woorden moet je omdraaien.
Denk eerder dat ie het zich niet kan herinneren
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Everhard Mulder schreef:Ik dacht dat hij t nog wel 2 jaar zou volhouden, mijn 110 uit 1991 met een hs 2,8 int. Maar nee, een hele berg roest onder de brug waarop hij stond tijdens de APK keuring maakte het wel duidelijk: het chassis was overal totaal doorgeroest, koppelingsplaat niet goed, versnellingsbak niet goed,,,,toen waren ze maar met de keuring opgehouden. Reddeloos. Dus nu heb ik m verkocht en nu dient hij als donorwagen. Jammer, maar het is zoals het is.
Gezien mijn leeftijd en gezondheid koop ik geen andere landrover, ik ga nu voor iets kleiners en hanteerbaarders.
Groeten,
E. Mulder
Ik heb u een PB gestuurd.
OttoVink schreef: Ik heb u een PB gestuurd.
Doe je nu ook al in Berlingo's?
110-Td5 X-tech 2006
Moet Everhard toch wel goed doen al die aandacht die zijn topic krijgt
Groet Ron
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006