Afgekeurd
Re: Afgekeurd
denk , en die optie heb ik nog niet gezien , dat het wellicht beter was en zeker voor het milieu om een gegalv. chassis te kopen.
-
Landmarcs
pascal110 schreef:... die optie heb ik nog niet gezien , dat het wellicht beter was en zeker voor het milieu om een gegalv. chassis te kopen.
Everhard schreef dat ie de 110 heeft verkocht (met gemengde redenen, en waarschijnlijk gemengde gevoelens).
Dat de auto nu donor zal zijn is in ieder geval wat in de kringloop der dingen.
Als je met een nieuw verzinkt chassis begint, en een nieuwe versnellingsbak, en met alles wat dan verder nog tegenvalt ben je gauw een boel geld en tijd verder. Die Dacia is dan denkelijk goedkoper en zeker sneller geregeld.
Groeten MarcS
Het zal ook wel een sterfhuisconstructie van met zo min mogelijk onderhoud nog zo lang mogelijk met het ding doen zijn geweest. Want als je verbaasd bent dat je hele chassis is weggerot dan heb je toch erg lang niet naar het ding omgekeken en geen onderhoud gedaan.........
Als het om het milieu zou gaan is het waarschijnlijk het beste alle LaRo's te recyclen voor het staal, alu, etc en gewoon de trein te pakken. Geloof niet dat onze prioriteit daar ligt.......
Als het om het milieu zou gaan is het waarschijnlijk het beste alle LaRo's te recyclen voor het staal, alu, etc en gewoon de trein te pakken. Geloof niet dat onze prioriteit daar ligt.......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Als het om het milieu zou gaan is het waarschijnlijk het beste alle LaRo's te recyclen voor het staal, alu, etc en gewoon de trein te pakken. Geloof niet dat onze prioriteit daar ligt.......
Ik zou dat dan direct willen uitbreiden naar alle auto's behalve dan wellicht een enkele taxi en/of deelauto.
Als we met z'n allen de trein pakken is er natuurlijk voor de komende jaren wel een probleem .... maar daarna wordt het allemaal een stuk mooier. Dat de trein nu regelmatig maar een matig alternatief is komt doordat zo weinig mensen de trein nemen, zelfs aan de rand van de randstad loop je soms tegen het probleem van de te late eerste en de te vroege laatste trein aan.
En ... met de trein reizen is de beste en voordeligste manier om versneld allemaal elektrisch te gaan rijden.
Groeten MarcS
Op zich ben ik vóór, alleen zie ik wel een logistieke uitdaging voor m'n bedrijf.

Edward van Vugt
Ga maar zelf in die trein zitten met mondkapjes.
Hier rijden de bussen volledig leeg rond sinds covid.
Treinrails is hier überhaubt niet, kom ik nooit thuis.
Hier rijden de bussen volledig leeg rond sinds covid.
Treinrails is hier überhaubt niet, kom ik nooit thuis.
-
Landmarcs
dyngo schreef:Treinrails is hier überhaubt niet, kom ik nooit thuis.
Tja, je kan je afvragen waarom in 1938 de "tramlijn" Maastricht-Vaals gesloten en gesloopt werd.
Omdat het beleid was dat de auto(bus) voorrang moest krijgen, en een spoorverbinding achterhaald zou zijn.
Schandalig: de "tram" Maastricht-Vaals was een zeer hoogwaardig vervoer, hoogstens te degelijk.
NB Dat was dus maar een paar kilometer van daar waar je huis woont (de spoorlijn in België is overigens ook niet erg ver).
Als we - dwz met name de boven ons gestelden - met z'n allen zeggen dat het OV geen alternatief is dan kan je altijd nog kiezen dat het OV een alternatief moet worden ... maar dat durft niemand hardop te zeggen, ze drijven liever als dode vis met de stroom mee.
Groeten MarcS
Die tramlijn heeft maar heel kort bestaan en is nooit rendabel geweest (en was zeker niet electrisch).
De geplande zijtak naar Aubel (die zou dichtbij zijn geweest) is in fantasie blijven hangen.
De laatste keer dat ik een trein van binnen heb gezien is zeker 30 jaar terug.
Peperduur (moest ook voor de hond betalen), duurde eindeloos, maar nog wel zonder mondkapjes.
Voor een schijntje rijdt ik mijn Range Rover, kan van alles meenemen, past een trailer achter.
En LPG is een stuk schoner dan de bruinkoolstroom uit Duitsland.
De geplande zijtak naar Aubel (die zou dichtbij zijn geweest) is in fantasie blijven hangen.
De laatste keer dat ik een trein van binnen heb gezien is zeker 30 jaar terug.
Peperduur (moest ook voor de hond betalen), duurde eindeloos, maar nog wel zonder mondkapjes.
Voor een schijntje rijdt ik mijn Range Rover, kan van alles meenemen, past een trailer achter.
En LPG is een stuk schoner dan de bruinkoolstroom uit Duitsland.
dyngo schreef:En LPG is een stuk schoner dan de bruinkoolstroom uit Duitsland.
LPG is een bijproduct van olieraffinage. Of je nou op diesel, benzine, lpg of ruwe olie rijdt, er is niks schoons aan.
Elektriciteit is niet ideaal maar de hele cyclus is vast minder beroerd dan die van een ICE auto. Mensen jammeren dan over een kijn voor grondstoffen maar vergeten alle milieurampen die we olie hebben gehad en die nog steeds doorgaan.
Je mag best een plaat voor je kop hebben maar doe niet net of op lpg rijden minder slecht is dan rijden op eender welke andere brandstof ook. Zeker niet als je in een olie lekkende tank van 2500kg rond rolt......
Edward van Vugt
-
Landmarcs
dyngo schreef:Die tramlijn heeft maar heel kort bestaan en is nooit rendabel geweest (en was zeker niet electrisch).
Tja, hoe komt het dat die tramlijn nooit rendabel was: Een leuk plan van vóór de crisistijd dat ín de crisistijd geen geld opleverde.
Tel daarbij op dat vervolgens de auto ook nog eens opkomt (vooral in het collectieve brein van de boven ons gestelden).
Men zegt wel: "Regeren is vooruitzien", maar die voortuitziende blik gaat zelden veel verder dan de volgende verkiezingen. Nederland ligt vol met gesloopte spoor- en tram-lijnen waar de bestuurders nu stijpt van hebben, of het straks krijgen.
En ja, in de dertiger jaren reed die tram van Maastricht naar Vaals met stoomlocomotieven (waaronder één heel indrukwekkende, en unieke) ... zoals iedereen weet: stoomtreinen zijn inmiddels achterhaald en naar het museum (of een museumlijntje) verbannen.
De LTM kende overigens ook elektrische trams, en ook die waren heel degelijk, na het opheffen van deze elektrische tram Sittard-Heerlen reden die degelijke LTM-trams nog 15 jaar tussen Den Haag en Wassenaar (en dat is een tramlijn waarvan men nu zegt: "Hadden we die maar nooit opgeheven").
Groeten MarcS