Sinds kort weer een raar fenomeen
Wagen (discovery td5) schokt rond de 2.5 a3000 toeren .
Wagen heeft moeite om boven de 100 km/h te komen dan
Wastegate is al afgekoppeld geweest , dit maakte geen verschil
Iemand een idee waar ik moet gaan zoeken dan
inhouden bij 2500a300 tr disco 2
Re: inhouden bij 2500a300 tr disco 2
Ik zou beginnen met de Mass Air Flow sensor te vervangen.
Re: inhouden bij 2500a300 tr disco 2
Meestal is het de wastegatemodulator. Maar als dat al uitgesloten is komen de maf en map sensor in beeld om te testen. En uiteraard gewoon alle turboslangen, intercooler etc.
Maar schokken is meestal de eerstgenoemde.
Maar schokken is meestal de eerstgenoemde.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Christiaan van Dijk
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 21 Jun 2016, 12:45
Re: inhouden bij 2500a300 tr disco 2
Zoals Edward al aangeeft: de wastegate modulator maakt de grootste kans en deze is eenvoudig te overbruggen. Loopt de wastegate zelf nog wel soepel?
Bij mij moet ik deze tegenwoordig met enige regelmaat smeren met kruipolie/keramische meuk.
Heb je de mogelijkheid om uit te lezen?
Bij mij moet ik deze tegenwoordig met enige regelmaat smeren met kruipolie/keramische meuk.
Heb je de mogelijkheid om uit te lezen?
Disco 2 td5, RRC 300tdi, P38 4.6 HSE.
Re: inhouden bij 2500a300 tr disco 2
ik hou het toch bij wasegate, of krukaszenzor die overslaat of potmetergaspendaal.
maar kijk eens viewtopic.php?f=14&t=11716&start=20
maar kijk eens viewtopic.php?f=14&t=11716&start=20
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten