Erik Peters schreef:PaulUitWijchen schreef:In eerste instantie had het inspectie luikje van de pomp open gemaakt. Daar bleek inderdaad een merk teken te staan, precies zoals in het boek. Maar daarmee liep de motor nog steeds niet mooi en nog steeds rookgordijnen.
Achter dat dekseltje (2 boutjes) dat normaal gesproken verzegeld hoort te zijn (aldus de revisiemonteur) met een draadje door de boutjes en een loodje, zit een grote borgveerring en op het ronddraaiende onderdeel daarachter staat een merkteken. Hij vertelde mij dat hij de vlakke kant van de grote borgveerring gelijk moest zetten met dat merkteken (en het tandwieltje op 20° = gelijk met het merkteken op het pomphuis, dat bij mij ontbrak). Als ik thuis de pomp monteerde dan diende ik het huis zo ver te draaien dat het merkteken gelijk stond met de vlakke kant van de borgveerring. Dan stond de timing goed. Ik weet nog wel dat ik het pomphuis niet veel verder kon verdraaien (einde van de sleufgaten). Dekseltje met kurkpakking er weer op en klaar.
Maar mooi dat je de inspuitpomp op tijd hebt gekregen!
Groet,
Erik.
Hallo Erik,
Ik had het precies zo gedaan. Bij mij staat er een streepje met een 'A' dat ik tegenover de circlip heb gezet. Volgens het Haynes boek moeten dat overeen komen met het inspuittijdstip. Maar als ik hem daar op zet, en dan kijk met de stroboscoop lamp staat hij veel te laat, en dus ook rookgordijnen. Ik ben toch wel gecharmeerd van die puls pick-up.
Overigens was bij mij ook dat venstertje met een draadje verzegeld. Snap niet goed waarom.
Ik zal nog eens de revisie kerel vragen.
-- Paul