Disco 4 & swing away spare wheel carrier & achteruitrij camera

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Paul Verrips

Disco 4 & swing away spare wheel carrier & achteruitrij camera

Berichtdoor Paul Verrips » 21 Jan 2022, 18:39

Na een aantal jaren van stilte van mijn kant, weer eens terug op het forum.

Mijn Defender 90 had ik na 12 jaar trouwe dienst de deur uit gedaan, maar na 3 jaar zonder LR heb ik in december een Disco 4 uit 2016 gekocht, heb begon toch weer te kriebelen maar ik wilde ook iets meer comfort omdat het nu mijn dagelijkse auto is en dat was met de 90 niet het geval.

Nu zit ik te denken aan een zogenaamde swing away spare wheel carrier, maar vraag mij af of ik daar hinder van heb met de achteruitrij camera? Of dat dit niet het geval is.

Zijn er forumleden die hier iets zinnigs over kunnen zeggen?

https://www.jgs4x4.co.uk/discovery-3-4- ... errafirma/

Bij voorbaat dank en hartelijke groet!
met vriendelijke groet,

Paul Verrips

Edward

Re: Disco 4 & swing away spare wheel carrier & achteruitrij camera

Berichtdoor Edward » 21 Jan 2022, 19:17

Wat is hinder? Je ziet de band in beeld en die neemt een deel zicht weg. Maar of het hinderlijk is? Ik vind niet dat je zicht dusdanig beperkt wordt dat je bang moet zijn dat je met het wiel ergens tegen rijdt.

Hat zicht in de achteruitkijkspiegel vind ik hinderlijker, daar hangt ie veel meer in zicht.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Paul Verrips

Berichtdoor Paul Verrips » 21 Jan 2022, 20:08

Edward schreef:Hat zicht in de achteruitkijkspiegel vind ik hinderlijker, daar hangt ie veel meer in zicht.

Hé Edward! Long time....

Dat is een goede opmerking over de achteruitkijkspiegel, had ik nog niet over nagedacht! Thnx.
met vriendelijke groet,

Paul Verrips

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 24 Jan 2022, 13:27

Paul Verrips schreef:
Edward schreef:Het zicht in de achteruitkijkspiegel vind ik hinderlijker, daar hangt ie veel meer in zicht.

Dat is een goede opmerking over de achteruitkijkspiegel, had ik nog niet over nagedacht! Thnx.

Je kan eventueel een "digitale achtruitkijkspiegel" overwegen. Ik heb er geen ervaring mee ... weet dus niet hoeveel je in duisternis, of bij regen of sneeuw nog ziet (een gewone spiegel is ook niet altijd alles, met een "digitale" kijk je in ieder geval wel door je reservewiel, bagage en passagiers heen).

Groeten MarcS

PS   Wat is de winst van een swing away ?   De looks ? (daar kan ik me iets bij voorstellen).   Of de ruimte voor een extra brandstoftank ?   Of gewoon omdat het kan ?   Nadeel is dat je maar zo nog weer zo'n 30 cm extra parkeerlengte hebt.

Paul Verrips

Berichtdoor Paul Verrips » 22 Feb 2022, 15:37

@Marc: de looks en het feit dat je er makkelijker bij kan.
Maar ondertussen heb ik besloten het voorlopig niet te doen omdat ik ook nog wel enige twijfel heb.
met vriendelijke groet,

Paul Verrips

rrover

Berichtdoor rrover » 22 Feb 2022, 21:15

Denk er ook aan dat de verlichting nog goed zichtbaar moet zijn (volgens de permanente voertuigeisen). Om die reden zitten de er ook extra lampen in de bumper bij een D2.
Je zal maar een overijverige APK keurmeester treffen :cry:
Defender 110 300Tdi
Ninety 200Tdi

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 22 Feb 2022, 23:21

rrover schreef:Denk er ook aan dat de verlichting nog goed zichtbaar moet zijn (volgens de permanente voertuigeisen). Om die reden zitten de er ook extra lampen in de bumper bij een D2.
Je zal maar een overijverige APK keurmeester treffen

En ... wat zegt die overijverige APK keurmeester dan bij een Defender ?

Groeten MarcS

PS   Ik ken overigens ook het "verhaal" dat de achterlichten in de bumper - bij allerlei auto's - hun origine zouden hebben in het feit dat een openstaande achterdeur de normale achterlichten zou afdekken.  Als je echter naar allerlei busjes, of naar de Defender(oïden), kijkt dan kan dit verhaal niet waar zijn, althans niet zo eenvoudig één-op-één en/of niet in ons deel van de wereld.

Edward

Berichtdoor Edward » 23 Feb 2022, 14:43

Landmarcs schreef:
rrover schreef:Denk er ook aan dat de verlichting nog goed zichtbaar moet zijn (volgens de permanente voertuigeisen). Om die reden zitten de er ook extra lampen in de bumper bij een D2.
Je zal maar een overijverige APK keurmeester treffen

En ... wat zegt die overijverige APK keurmeester dan bij een Defender ?

Groeten MarcS

PS   Ik ken overigens ook het "verhaal" dat de achterlichten in de bumper - bij allerlei auto's - hun origine zouden hebben in het feit dat een openstaande achterdeur de normale achterlichten zou afdekken.  Als je echter naar allerlei busjes, of naar de Defender(oïden), kijkt dan kan dit verhaal niet waar zijn, althans niet zo eenvoudig één-op-één en/of niet in ons deel van de wereld.

Net zo weinig als bij een Discovery want onderin de bumpert zitten de achteruitrijlampen en de mistlampen.... Niet erg relevant dus. Een reservewieldrager is ook geen enkel probleem op een D4 alleen is het niet handig, hij gaat niet met de kleppen open en dus moet je hem altijd eerst wegdraaien om dan nog weer twee kleppen open te doen.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”