Mag verwijderd worden.
Mag verwijderd worden.
Mag verwijderd worden.
Laatst gewijzigd door DaanD3 op 19 Jan 2022, 08:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Discovery 2 td5
- Erik Peters
Re: LR90 VIN nummer
Bij de fabriek is vast en zeker bekend wat er allemaal aan "onderdeel"nummers bij een bepaald chassisnummer horen.
Maar, hoe weet jij of het baknummer en/of motornummer nog origineel zijn van die 90?
Als het chassisnummer er al niet meer in staat, kan motor en transmissie ook al wel vervangen zijn.
Denk niet dat dat gaat lukken.
Groet,
Erik.
Maar, hoe weet jij of het baknummer en/of motornummer nog origineel zijn van die 90?
Als het chassisnummer er al niet meer in staat, kan motor en transmissie ook al wel vervangen zijn.
Denk niet dat dat gaat lukken.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
DaanD3 schreef:Mag verwijdert worden.
Tja, wat niet verwijderd mag worden is het chassis-nummer.
Een auto zonder chassisnummer is in het algemeen géén auto maar slechts een verzameling onderdelen.
Groeten MarcS
Re: Mag verwijdert worden.
De functie van een forum blijft moeilijk voor sommige mensen.
Geen welgevallige antwoorden, dan heel het bericht weg.
Maar het chassis en VIN zijn een heilige eenheid voor de RDW. Heb je wel de papieren maar geen chassisnummer dan heb je idd een donor. Meer niet.
Als ook het plaatje op het schutbord ontbreekt wordt het heel ingewikkeld om uit te leggen dat het een eerlijke auto is danwel dat het chassisnummer niet op een andere auto gehangen is........
Geen welgevallige antwoorden, dan heel het bericht weg.
Maar het chassis en VIN zijn een heilige eenheid voor de RDW. Heb je wel de papieren maar geen chassisnummer dan heb je idd een donor. Meer niet.
Als ook het plaatje op het schutbord ontbreekt wordt het heel ingewikkeld om uit te leggen dat het een eerlijke auto is danwel dat het chassisnummer niet op een andere auto gehangen is........
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Landmarcs schreef:DaanD3 schreef:Mag verwijdert worden.
Een auto zonder chassisnummer is in het algemeen géén auto maar slechts een verzameling onderdelen.
Groeten MarcS
Wie zegt dat er geen chassisnummer in zit?
Ik ben alleen opzoek naar het originele nummer. Wellicht is dat wel wat er nu in zit, wellicht ook niet. Dat probeer ik te onderzoeken om alles via de legale weg te bewandelen.
Ik heb mijn vraag hier gesteld maar ondertussen al elders een antwoord gekregen. Dan lijkt het mij netjes om het hier te sluiten.
Daarbij is je bijdrage totaal oninteressant en geeft het geen antwoord op mijn vraag.. over functie van een forum gesproken.
Discovery 2 td5
-
Landmarcs
DaanD3 schreef:Landmarcs schreef:DaanD3 schreef:Mag verwijdert worden.
Wie zegt dat er geen chassisnummer in zit?
Ik ben alleen opzoek naar het originele nummer. Wellicht is dat wel wat er nu in zit, wellicht ook niet. Dat probeer ik te onderzoeken om alles via de legale weg te bewandelen.
Ik heb mijn vraag hier gesteld maar ondertussen al elders een antwoord gekregen. Dan lijkt het mij netjes om het hier te sluiten.
Daarbij is je bijdrage totaal oninteressant en geeft het geen antwoord op mijn vraag.. over functie van een forum gesproken.
Tja ... is het dan niet wel zo netjes om dat antwoord dat je elders kreeg hier te delen ?
Door de vraag - waar al een eerste antwoord op werd gegeven, en waar anderen wellicht al over nadachten - in te trekken wek je de indruk dat er iets mis is zoals bijv. het ontbreken van een chassisnummer. Het lijkt mij dan correcter om de oorspronkelijk wat raadselachtige vraag nader in te kleuren. De oorspronkelijke vraag, en het kort daarna weer intrekken, wekt immers de indruk dat er sprake is van een ontbrekend dan wel een dubieus chassisnummer.
Ja, Ja, het is niet illegaal om een bijdrage in te trekken, maar het is niet passend voor een forum waar iedereen leert van zowel de vragen als de antwoorden.
Groeten MarcS
PS Ik denk dat niet alleen ik, maar velen hier nu nieuwsgierig zijn wat nu het echte probleem is, en wat de oplossing zou zijn.
- Erik Peters
DaanD3 schreef:Wie zegt dat er geen chassisnummer in zit?
Dat had je zelf geschreven in het eerste bericht, het bericht dat je zo snel verwijderd hebt......
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
DaanD3 schreef:Daarbij is je bijdrage totaal oninteressant en geeft het geen antwoord op mijn vraag.. over functie van een forum gesproken.
Ik snap dat het moeilijk is maar het is wel degelijk antwoord op je vraag. Een auto zonder chassisnummer is een verzameling onderdelen. Aan de hand van bak en bloknummer een VIN achterhalen kan niet.
Ja, wel bij de fabrikant maar daar heeft de RDW niks aan. Anders zijn er altijd wel lieden die zo een total loss auto snel "gerepareerd hebben. Bak en blok in een gejatte wagen en gaan maar weer.
Dus nu zijn we allemaal héél benieuwd naar wat dat antwoord dan wel niet is waar je zo blij mee bent dat de vraag hier meteen verwijderd kon.......
Edward van Vugt
Re: Mag verwijdert worden.
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
-
Landmarcs
Re: Mag (niet) verwijderd worden.
deusjevo schreef:Jeetje, nou word ik wel heel nieuwsgierig zeg, gaat vast over deze 90…
viewtopic.php?f=17&t=13407
En dan kan het dus best om een eerlijke auto gaan, maar eentje waar men met de "Franse slag" een chassis-reparatie aan heeft doorgevoerd. Zoals op meer terreinen in Frankrijk: er mag ongeveer niks en de praktijk is daar een ruimhartig antwoord op, dat maakt het Franse leven zo aangenaam (zolang je maar niet in een ambtelijk doolhof verzeild raakt -- maar dat geldt sinds de toeslagenaffaire nog meer in Nederland, hier hebben de doolhoven geen uitgang).
Groeten MarcS
PS Als het werkelijk om deze auto gaat dan was er sowieso een alarmbelletje.
Ook voor Franse begrippen was de vraagprijs te mooi om waar te zijn, of te wel: zoek het nauwelijks verborgen addertje.
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 18 Jan 2022, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.