Ik rij nu 11 jaar op de BF Goodrich AT 245/75r16 en geen dag spijt van gehad. Dat zou mijn aanbeveling zijn.
Zeer slijtvast, half Europa rond mee gereden op verharde wegen maar ook flink off-road door modder, zeer los zand, forse sneeuw en gravel. Het voordeel is dat ze ook geclassificeerd zijn als winterband en dus toegestaan in landen waar nodig.
Het is absoluut geen mud-band maar die rijden dan ook minder comfortabel en veilig op de verharde weg.
11 jaar is al oud voor banden. Preventief vervangen zou dan het advies kunnen zijn ondanks er nog geen zichtbare haarscheuren of beschadigingen zijn. Voordeel is dat de banden alle dagen in de volle schaduw staan.
Een bevriende off-road Landrover garagist en specialist zegt niet vervangen. Niet nodig namelijk.
Toch kijk ik, niet verder vertellen, zo nu en dan stiekem naar nieuwe banden. Telkens kom ik dan toch weer op BF Goodrich AT 245/75r16 uit.
Dure band maar deze heeft enorm versterkte wangen en kan op een erg lage druk gereden worden wanneer dat nodig is (in mijn geval al vaak geweest).
Met zeer lage bandenspanning doen ze het uitmuntend
op modder en fijn duinzand. Met de nadruk
op modder en zand, het l#lverhaal dat smalle banden met een hoge bandenspanning
door de modder zakken tot op een harde ondergrond onder de modder waardoor doorrijden mogelijk blijft heb ik de afgelopen 30 jaar nog niet meegemaakt. Ik heb vooral heel veel van dat soort denkende figuren los moeten lieren of op sleeptouw moeten nemen

Daarna de bandespanning flink verlagen en weer door.
Ga je alleen green lanen en blijf je merendeel op de verharde weg, neem een leuk geprijsde AT of 4-seizoenen band zoals deusjevo adviseert.
Slechte bandenmerken in die bandenmaat en in dit segment bestaan niet meer.