Schatting velg- en bandenmaat offroad set
Schatting velg- en bandenmaat offroad set
Misschien een rare vraag, maar zijn hier mensen die een richting kunnen geven welke velg- en bandenmaat we hier op de foto zien?

Laatst gewijzigd door Earl-Jack op 30 Dec 2021, 14:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Schatting velg- en bandenmaat offroad set
Ik zeg 9.00x16!!
Maar het helpt om de foto niet groter dan de toegestane maat te maken. Dan zien we hem wellicht ook.

Maar het helpt om de foto niet groter dan de toegestane maat te maken. Dan zien we hem wellicht ook.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Xzienix?
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
-
Landmarcs
deusjevo schreef:Xzienix?
Precies ... een "Off-beelding".
Denkelijk is het een indirecte vraag naar welke OffRoad bandenmaat de grootst haalbare is onder een Range Rover Sport HSE 2.7TDV6 uit 2006. Ik ken de RR Sport te weinig om daar iets over te zeggen. Van banden weet ik meer. Mijn advies is: Kijk uit naar de betere AT-banden, die doen maar zelden onder voor een echte MUD-band ... alleen op de "looks" scoren ze duidelijk anders.
Echte MUD-banden doen het alleen goed in de modder ... dat merk je vanzelf: rijd je op het asfalt dan loop je een goede kans dat de banden ineens de berm opzoeken (en dan mag je hopen dat het daarbij blijft).
Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 30 Dec 2021, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Sorry mensen... zag eerder wel een foto maar wordt niet meer weergegeven... ik ga even op onderzoek uit
- Erik Peters
Earl-Jack schreef:... zag eerder wel een foto maar wordt niet meer weergegeven...
Ja, het oorspronkelijke bericht is nu zelfs helemaal weg.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Earl-Jack schreef:Sorry mensen... zag eerder wel een foto maar wordt niet meer weergegeven... ik ga even op onderzoek uit
Je bent niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn die hier mee aan het stoeien is
Ik stuur een te plaatsen foto eerst naar mijn eigen mail en verklein op deze manier het formaat, zal vast anders mogelijk zijn maar voor mij werkt dit het makkelijkst.
Groet
Ron
110-Td5 X-tech 2006
Even op een rijtje wat ik tot nu toe heb gevonden:
Allereerst zitten er momenteel 275/40 R20 banden onder mijn auto.
Ik heb 19 inch velgen gevonden t.b.v. een set Pirelli Scorpion All Terrain Plus 255/55 R19 111H XL

Nu wijkt de afrolomtrek bijna 5% af t.o.v. de huidige banden/velgen, zie berekening hieronder:

Mijn vraag is nu tweeledig; kunnen er op mijn auto (zonder aanpassingen) überhaupt 255/55 R19 gemonteerd worden? En ten tweede weet ik niet of de huidige velg/band combinatie af fabriek is en dus ook niet weet of de afwijking terecht is.
Allereerst zitten er momenteel 275/40 R20 banden onder mijn auto.
Ik heb 19 inch velgen gevonden t.b.v. een set Pirelli Scorpion All Terrain Plus 255/55 R19 111H XL

Nu wijkt de afrolomtrek bijna 5% af t.o.v. de huidige banden/velgen, zie berekening hieronder:

Mijn vraag is nu tweeledig; kunnen er op mijn auto (zonder aanpassingen) überhaupt 255/55 R19 gemonteerd worden? En ten tweede weet ik niet of de huidige velg/band combinatie af fabriek is en dus ook niet weet of de afwijking terecht is.
Landmarcs schreef:deusjevo schreef:Xzienix?
Precies ... en "Off-beelding".
Denkelijk is het een indirecte vraag naar welke OffRoad bandenmaat de grootst haalbare is onder een Range Rover Sport HSE 2.7TDV6 uit 2006. Ik ken de RR Sport te weinig om daar iets over te zeggen. Van banden weet ik meer. Mijn advies is: Kijk uit naar de betere AT-banden, die doen maar zelden onder voor een echte MUD-band ... alleen op de "looks" scoren ze duidelijk anders.
Echte MUD-banden doen het alleen goed in de modder ... dat merk je vanzelf: rijd je op het asfalt dan loop je een goede kans dat de banden ineens de berm opzoeken (en dan mag je hopen dat het daarbij blijft).
Groeten MarcS
Dankjewel voor je reactie, ik heb voor een setje nieuwe 19 inch velgen een setje Pirelli Scorpion All Terrain Plus 255/55 R19 111H XL op het oog, maar ook de General AT-3 lijkt in de richting te komen alleen weet ik niet of die i.c.m. die 19 inch kunnen. Neig dan naar 17 inch met 235/65 R17. Wat is wijsheid...