Earl-Jack schreef:.... ik heb voor een setje nieuwe 19 inch velgen een setje Pirelli Scorpion All Terrain Plus 255/55 R19 111H XL op het oog, maar ook de General AT-3 lijkt in de richting te komen alleen weet ik niet of die i.c.m. die 19 inch kunnen. Neig dan naar 17 inch met 235/65 R17. Wat is wijsheid...
Wijsheid is het goed nazoeken/navragen welke velg-maten bij jouw Range Rover Sport HSE 2.7TDV6 uit 2006 passen.
Op papier lijkt een kleinere velgmaat en smallere banden geen probleem, zelfs als de diameter iets groter is helpt een smallere band vaak extra ruimte te "winnen".
Wat echter een letterlijk knelpunt kan zijn zijn met name de remklauwen. Juist bij de sportievere modellen willen nog wel eens grotere remschijven en dus bijpassende remklauwen gemonteerd te worden en dan ben je ineens gebonden aan de erg grote velg-diameters en daarmee dan ook aan de extra platte banden.
Groeten MarcS
PS Een goede LandRover dealer moet gewoon weten (of anders zo kunnen opzoeken) welke velgmaten op jouw auto passen.
Ik weet van niks ... ik heb het geluk dat je met een Defender eenvoudig goed uit bent met standaard stalen HD-velgen van 16x6.5 inch