Original Technical Publications

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Akommelt

Original Technical Publications

Berichtdoor Akommelt » 28 Dec 2021, 10:57

Best allemaal,

Ik zoek het gehele internet af naar allerlei handboeken etc en ja ik weet ze ook op dit forum te vinden. Wie heeft toevallig de Original Technical Publications in zijn bezit en wat is zijn ervaring daarmee. Is het waard om aan te schaffen of beter blijven zoeken naar iets.
https://shop.vislandrovers.nl/USB-Technische-Publicaties-Defender-90-110-130-1983-2011?search=ltp3003

Edward

Re: Original Technical Publications

Berichtdoor Edward » 28 Dec 2021, 11:12

Het is een hele verzameling. heb je dat ook allemaal nodig? Ik heb alleen boeken van de auto's die ik zelf heb en waar ik aan sleutel. :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Akommelt

Berichtdoor Akommelt » 28 Dec 2021, 11:16

Ik ben opzoek naar een elektrische schema's, werkplaatshandleiding, onderhoudsinstructie, etc voor een Land Rover 90 bouwjaar 1984 met een 200tdi motor. Heb ook al een boek van Land Rover 90,110 & Defender owners workshop manual van Haynes maar zoek meer info dan dat boek kan geven.

pascal110

Berichtdoor pascal110 » 28 Dec 2021, 12:11

90 uit 84 met 200tdi??
aantal vraagtekens omdat
110 is er vanaf 83 en de 90 vanaf 85 maar geen 200tdi.
de eerste 90 uit 85 is met een na diesel.
dus welke heb je, via chassisnr te achterhalen.
heb een aantal boeken op pdf, dus stuur me dan even een pb, met je mail. zal ik kijken wat ik je kan sturen.
oude 90-110 sommige onderdelen alleen hier te zien, bijv schuifraampjes en gegalvaniseerde strips op deur liftup handel

gr pascal

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Dec 2021, 12:34

pascal110 schreef:90 uit 84 met 200tdi??

gr pascal

Het zullen igg 2 boeken worden dus. 1 voor de 90 en 1 voor de Tdi :lol: :lol: De boeken voor mijn Serie heb ik gewoon via Bol.com gekocht. Zowel het werkplaatshandboek als de onderdelencatalogus als de restauarationmanual. :oops:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Akommelt

Berichtdoor Akommelt » 28 Dec 2021, 13:04

Helaas is het toch een 90 uit 1984 waarin nu een 200TDI diesel ligt. Het vinnr is SALLDVAH7AA216958
SAL= Land Rover
LD= Defender
V= 90
A= Commercial
H= 2.25 Petrol oorspronkelijk ligt nu 200TDI diesel in
7= Man 5spd RHD
A= 84MY
A= Solihull
216958 is serienr.

Joep Weijers

Berichtdoor Joep Weijers » 28 Dec 2021, 13:39

Goede kans dat al die bestanden op de USB stick van BritRest staan. Die is nu ook als download beschikbaar voor een redelijke prijs: https://britrest.com/product/downloadab ... -required/

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 28 Dec 2021, 20:08

OTP heb ik. Ooit eens aangeschaft voor zo'n 80 euro meen ik, LTP3003. Staat veel in, ook electrical library (met foto's van de onderdelen met connectoren en de plaats waar ze te vinden zijn) alsmede elektrische schema's deels in kleur (en dat is wel makkelijk).

Alleen wordt de cd/dvd min of meer gekoppeld aan je computer. Na aanschaf van een nieuwe pc moest ik contact opnemen met OTP voor toegang op de nieuwe pc. Is wat gedoe. Momenteel werkt het weer niet dankzij het nieuwste besturingssysteem op mijn pc. :shock:
Met andere woorden: het is leuk als het werkt.

Maar ik had al een losbladig origineel Nederlandstalig werkplaatshandboek gekocht (bij de toenmalige dealer) na aanschaf van een 1984-er 110 stawag. Zelfs met een paar supplementen. (ik heb ook een Haynes, daar kijk ik alleen in voor de foto's, hoe e.e.a. eruit ziet).
Na aanschaf van de 300 Tdi heb ik een origineel Workshop Manual voor de 300 Tdi aangeschaft, alsmede een Overhaul Manual voor de 300 Tdi motor en transmissie (die is uitgebreider). En gelijk maar een Electrical Library en schema's (alles in het Engels overigens). Verder een Parts Manual voor de Defender (losbladig in twee delen, STC9021CB).

En na aanschaf van de Td5 ook maar boeken voor de Td5 aangeschaft, dat werkt altijd ook zonder computer. Want ik heb ook nog diverse handboeken als pdf op de pc staan.
Het enigste nadeel van de boeken voor de Td5 is dat er twee pagina's verkleind op één bladzijde wordt weergegeven. Terwijl het op normaal formaat soms al lastig te zien is.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Akommelt

Berichtdoor Akommelt » 28 Dec 2021, 21:21

Beste Erik,

Waar heb je de boeken gekocht en staan die niet ook op de dvd?
Mvg

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 28 Dec 2021, 23:39

Ja, het meeste, zo niet alles, staat ook op de cd/dvd. Zelfs de Owners Manuals, het boekje dat je bij de auto krijgt als je hem nieuw koopt, met uitleg van knoppen, hendels, etc. (wel alles in het engels). Bij mijn 300 Tdi kreeg ik een Nederlandse versie (losbladig in een ringband).

De boeken voor de Td5 heb ik bij Paddockspares besteld. Ik zag dat ze ook OTP usb-sticks hebben. Destijds zaten 'ze' nog in de EU, makkelijk bestellen en vlotte levering.
Maar zoals gemeld staan 2 pagina's op 1 bladzijde, dan past 'alles' in één heel dik boek.
Het originele onderdelen 'boek' omvat 2 ordners vol losse bladzijden (voor de Defender tot of tot en met 2001) en heb ik, dacht ik, ook gekocht bij de dealer. Maar dat is al weer zo'n 20 jaar geleden.

De gedrukte versie is 'gewoon' zwart/wit, waar bij de elektronische versie bepaalde dingen in kleur zijn.

Ik vind een boek makkelijker zoeken.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Techniek”