Hallo allemaal
Ik heb in mijn landrover serie 3 diesel
Gloeipluggen geinstaleerd deze staan nu parallel
Inplaats van de oude die in serie stonden heb ik nu de
Voorschakel weerstand nog nodig nu zit hij er nog wel
Tussen maar het gloei lampje brand heel fel
Landrover santana
Serie 3 1979
Diesel
Wel of geen voorgloeiweerstand
-
Richard zwart73
Re: Wel of geen voorgloeiweerstand
110-Td5 X-tech 2006
- Erik Peters
Richard zwart73 schreef:.....heb ik nu de Voorschakel weerstand nog nodig.....
Dat hangt van het type gloeistiften af en of die functioneren op 11-12 V of op een lagere spanning.
Iemand had ook gloeistiften gemonteerd i.p.v. de originele gloeispiralen en dat bleek geen succes wegens slechte kwaliteit: https://forum.lrch.nl/viewtopic.php?f=14&t=13386
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
In alle eerlijkheid snap ik niet heel goed waarom iemand die serie varkensstaartjes voor parallelle gloeistiften wil vervangen bij een serie 3 2,25D...
Als de serie geschakelde varkensstaartjes het niet doen is het in mijn ervaring: 1, slechte bedrading (cheap fix voor zover het de draadjes betreft vanaf de voorgloeiweerstand); 2, een defecte gloeispiraal (ook een cheap fix) of 3, de voorgloeiweerstand overleden (kost ook niet de wereld, maar deze variant heb ik persoonlijk nog niet meegemaakt)
Ook heb ik in ruim 30.000km nog niet meegemaakt dat er een varkensstaartje overleed bij me.
Fenna
Als de serie geschakelde varkensstaartjes het niet doen is het in mijn ervaring: 1, slechte bedrading (cheap fix voor zover het de draadjes betreft vanaf de voorgloeiweerstand); 2, een defecte gloeispiraal (ook een cheap fix) of 3, de voorgloeiweerstand overleden (kost ook niet de wereld, maar deze variant heb ik persoonlijk nog niet meegemaakt)
Ook heb ik in ruim 30.000km nog niet meegemaakt dat er een varkensstaartje overleed bij me.
Fenna

- Erik Peters
fenix2 schreef:Ook heb ik in ruim 30.000km nog niet meegemaakt dat er een varkensstaartje overleed bij me.
Eh, destijds bij mijn series 3 met 2,25 D heb ik in ± 100.000 km tijd (ca. 9 jaar) wel af en toe een gloeispiraal moeten vervangen, ik had er altijd één of twee in de auto liggen zodat ik deze, ter plaatse, ook kon vervangen.
Je moet dan geen haast hebben, want als er niet gegloeid wordt, eerst uitzoeken welke defect is en dan vervangen. Daarna gloeien en weg, als je lang genoeg door startte liep de motor ook wel zonder gloeien, maar dat is een aanslag op de accu.
Overigens gaan de gloeistiften (zoals gebruikt in de 300 Tdi) ook kapot, alleen merk je dit niet direct. Bij mijn 300 Tdi heb ik al eens nieuwe geplaatst, maar dat was na zo'n 130.000 km.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Richard zwart73
Probleem opgelost zonder gloei weerstand start hij na 10 sec
Gloeien
Gloeien