TD5 Olie zichtbaar in uitgang turbo
TD5 Olie zichtbaar in uitgang turbo
Om de schokbrekers er uit te halen via de bovenkant, dus heksenmutsen losschroeven en dan omhoog met die dingen, moest er linksvoor het één en ander los. Luchtslang tussen turbo en intercooler ook. Toe zag ik dus dat de uitgang van de turbo er mooi geolied uitziet. Waar wijst dit op?
Re: TD5 Olie zichtbaar in uitgang turbo
Dat kan op een normale turbo wijzen aangezien er altijd wel een minimale hoeveelheid olie vrijkomt in de turbo maar het kan ook een versleten turbo zijn die op het punt staat je motor op hol te laten slaan.
En alle variaties daartussen.
Maar als het maar een lichte oliefilm is gewoon alles goed schoonmaken met een bus remmenreiniger, wel goed laten uitdampen voor je start want dat spul is slecht voor de motor. Wordt nl ook wel als starthulp gebruikt.
Daarna gewoon een tijdje rijden en een keer inspecteren. Zit binnen een week weer je hele inlaat vol olie is er reden voort ongerustheid. Maar waarschijnlijk zie je nu de opbouw van jaren en jaren.
En alle variaties daartussen.
Maar als het maar een lichte oliefilm is gewoon alles goed schoonmaken met een bus remmenreiniger, wel goed laten uitdampen voor je start want dat spul is slecht voor de motor. Wordt nl ook wel als starthulp gebruikt.
Daarna gewoon een tijdje rijden en een keer inspecteren. Zit binnen een week weer je hele inlaat vol olie is er reden voort ongerustheid. Maar waarschijnlijk zie je nu de opbouw van jaren en jaren.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
Het kan ook nog zo zijn dat er een heel klein beetje motorolie via de carterventilatie in de luchtinlaat en dus de turbo komt (en nog verder geblazen wordt).
En verder:
Groet,
Erik
En verder:
Edward schreef:Maar waarschijnlijk zie je nu de opbouw van jaren en jaren.
Groet,
Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Beetje lang geleden, maar toch nog dank voor jullie reacties.
Ik ben er in tussen achter dat het niet de uitgang, maar de ingang is, dus ontluchting vanaf het kleppendeksel.
Het is ook niet veel, maak me er maar geen zorgen over.
Ik ben er in tussen achter dat het niet de uitgang, maar de ingang is, dus ontluchting vanaf het kleppendeksel.
Het is ook niet veel, maak me er maar geen zorgen over.
- Erik Peters
Gerard4t schreef:Ik ben er in tussen achter dat het niet de uitgang, maar de ingang is, dus ontluchting vanaf het kleppendeksel.
Dat vermoedde ik al.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht