Ik ben momenteel bezig met de restauratie van een series 3 benzine
De vraag welke ik heb is of het alleen het onderblok orgineel in het groen gespoten is. Ik zie ook afbeeldingen waar de cilinderkop en de fan in het zwart gespoten zijn. Ook zie ik afbeeldingen dat deze ook in het groen gespoten zijn. Graag wil ik alles in zo veel mogelijk in de orginele kleur hebben.
Graag jullie reactie of nog mooier wellicht .......een afbeelding
Dank !
groet Michiel
kleur delen motorblok series 3
-
michielweijers
kleur delen motorblok series 3
Laatst gewijzigd door michielweijers op 10 Dec 2021, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: kleur delen motorblok series 3
Bij mijn blok is de kop kaal, alle alu delen blank, het uitlaatspruitstuk roestig want ook kaal of de lak eraf gebrand.
Verder alle aanbouwdelen zwart en het blok is een vage kleur lichtblauw (Duck egg blue) of groenig oid. De bak is ook gewoon kaal alu met zwarte deksels, pook, etc.
Heb ook lak voor het blok nodig want toch weer uit de auto gehaald om 100% netjes te maken.
Vind net deze link in m'n bookmarks: http://expeditionlandrover.info/Series_ ... paint.html. Maar gewoon een kleurnummer waar hier de lokale verfboer wat mee kan heb ik niet meer.
Verder alle aanbouwdelen zwart en het blok is een vage kleur lichtblauw (Duck egg blue) of groenig oid. De bak is ook gewoon kaal alu met zwarte deksels, pook, etc.
Heb ook lak voor het blok nodig want toch weer uit de auto gehaald om 100% netjes te maken.
Vind net deze link in m'n bookmarks: http://expeditionlandrover.info/Series_ ... paint.html. Maar gewoon een kleurnummer waar hier de lokale verfboer wat mee kan heb ik niet meer.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
paintman.co.uk. zie engine paint.
OttoVink schreef:paintman.co.uk. zie engine paint.
Die ken ik, had die link er eerst ook staan maar 0.5 of 1 ltr verf bestellen in Uk is ook zowat. Laatst bij Paddock besteld en dat was er in 5 dagen, nu aan het wachten op een pakje van Craddock en dat staat al weken bij de douane vast.
Edward van Vugt
-
Landmarcs
Edward schreef:..... en het blok is een vage kleur lichtblauw (Duck egg blue) of groenig oid. ... .
Hmm ... vreemd, vaag, de oorspronkelijke vraag is verdwenen.
Maar goed, dat Duck Egg Green, Duck Egg Blue of Sky Blue is ook een vage materie.
Het verhaal gaat - het zal wel waar zijn - dat er (net als met het aluminium voor de carrosserie) sprake was van beperkte grondstoffen en tegelijk grote oorlogsvoorraden.
Duck Egg Green, Duck Egg Blue of Sky Blue werden gebruikt voor de onderzijde van de Britse vliegtuigen (zolang ze niet vooral 's nachts ingezet werden). Er is nogal wat discussie over wanneer precies welke kleur werd gebruikt ... waarschijnlijk was ook dit net als later bij de LandRover: ± volgens de voorschriften, en vooral zoals het uitkwam en/of naar gelang de beschikbaarheid.
Er zijn overigens nog een paar van die vage kleuren zoals Vert-de-Nil (Nijlgroen dus) en nog wat tinten in deze vaal grone-blauwe hoek: vliegtuig-interieurs kregen vaak een dergelijk verfje. Er is natuurlijk geen enkele garantie dat men in Solihull gewoon een willekeurig blik van de plak trokken, en tevreden was zolang de inhoud van dat blik maar ± een vage groen-blauwe kleur was.
En dan als laatste dubbele relativering:
1º we weten eigenlijk niet wat de kleur-echtheidstolerantie indertijd bij de fabricage was, en
2º we kunnen hoogstens achteraf reconstrueren in welke mate de oorspronkelijke tint is verkleurd (zekerheid heb je pas als je het oorspronkelijke recept hebt en de tijd om de veroudering te zien gebeuren).
Groeten MarcS