Ik heb een TD5 van bouwjaar 2001 en bijna 180.000 km. Een jaar of 2 terug werd de lekkende brandstofdrukregelaar vervangen door een volledig nieuwe. Sindsdien lekt hij aan de bevestiging op het motorblok met 3 vijzen. Ondertussen werd hij nog 3 keer gedemonteerd en weer gemonteerd (uiteraard met nieuwe metalen dichtingen). Wat kan hier de oorzaak van zijn???
Graag wat hulp?
Lek aan voet brandstofdrukregelaar TD5 van 2001
Re: Lek aan voet brandstofdrukregelaar TD5 van 2001
Meten.
Hoe hoog is de druk van de pomp in de tank, hoe goed zijn de pasvlakken. is er al ooit een andere regelaar gemonteerd om uit te sluiten dat de eerste vervanging een prul is.
Methodisch dingen uit sluiten verder zoeken.
Zelf heb ik met drie Td5's nog nooit naar het ding gekeken dus echt problemen geven ze niet. Soms gaan ze lekken maar dat is met een revisiekitje meestal zo gefixt.
Hoe hoog is de druk van de pomp in de tank, hoe goed zijn de pasvlakken. is er al ooit een andere regelaar gemonteerd om uit te sluiten dat de eerste vervanging een prul is.
Methodisch dingen uit sluiten verder zoeken.
Zelf heb ik met drie Td5's nog nooit naar het ding gekeken dus echt problemen geven ze niet. Soms gaan ze lekken maar dat is met een revisiekitje meestal zo gefixt.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Lek aan voet brandstofdrukregelaar TD5 van 2001
kan natuurlijk altijd, ook met een nieuw onderdeel dat er hier iets mee is, dacht dat hij niet goedkoop was meen iets van 150, maar je rondrijden met brandstof over je startmotor, is dat niet vragen om sorias.
of dit proberen,
viewtopic.php?t=8224
of dit proberen,
viewtopic.php?t=8224
Re: Lek aan voet brandstofdrukregelaar TD5 van 2001
Dank voor beide reacties. Onderdeel werd aangekocht bij LR zelf en kostte meer dan 200 euro. Zal beginnen met nieuwe FPR aan te kopen en te monteren. Is het zinvol om vloeibare rubber te gebruiken tussen de raakvlakken??
VG
Hendrik
VG
Hendrik
Re: Lek aan voet brandstofdrukregelaar TD5 van 2001
Ik zou bijna zeggen dat met de originele onderdelen het gewoon dicht moet zijn. Is het at niet, dan kan er heel goed nog iets anders aan de hand zijn wat dan een simpele kras kan zijn door onvoorzichtige montage, of een gietfoutje of een scheurtje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten