Hi,
Na veel lezen en filmpjes kijken op Internet heb ik gekozen voor een remap van mijn Defender Td5 bij Alive Tuning. Je kan daar voor 250 GBP een remap voor je auto laten maken als je een Nanocom tot je beschikking hebt. Ik post dit om mijn ervaring te delen. Misschien heeft iemand er iets aan....
Ik heb mijn ECU uitgelezen met de Nanocom en opgestuurd. Ze willen graag weten of de auto/motor al is aangepast en waarvoor de auto wordt gebruikt. Ik ben wat brutaal geweest en heb om meerdere mappings gevraagd. De verkoper gaf aan dat ze dat niet konden doen, maar ik heb van de tuner zelf wel 2 mappings gekregen voor een 'stock' TD5. Een sterke V1 en een sterkere versie V2.
Mijn MAF sensor gaf veel te lage waarden, dus het advies was om deze te vervangen. Ook kon ik de turbodruk nog wat verhogen door de wastgate anders te stellen.
Ik heb de MAF sensor vervangen, de turodruk (nog) niet aangepast en de V1 map geladen. En wat een verschil! Loopt veel soepeler en veel meer kracht onderin de versnellingen waardoor ik ook eerder kan schakelen. Op de snelweg rijdt hij ook wat rustiger/soepeler. En als ik goed doortrek krijg ik toch een duw in de rug! Al met al heel blij met het resultaat. V2 van de map laat ik vooralsnog maar even achterwege. ;o)
Grtz,
Roel
Remap bij Alive Tuning gekocht
-
roeljansen69
Re: Remap bij Alive Tuning gekocht
dit kan alleen maar als je de 2e versie computter er in hebt, nl deze is over te schrijven, de eerste comp. niet.
dan is het de vraag of je dit alles wel wil.
var. turbo, intercooler,spruitstuk, remap. is 250pk of zoiets,
zijn ook nadelen aan verbonden.
een van de belangrijkste, opschroeven zonder een uitlaat temp te meten, zet ik altijd vraagtekens bij
dan is het de vraag of je dit alles wel wil.
var. turbo, intercooler,spruitstuk, remap. is 250pk of zoiets,
zijn ook nadelen aan verbonden.
een van de belangrijkste, opschroeven zonder een uitlaat temp te meten, zet ik altijd vraagtekens bij
Als je een oudere auto hebt met een oude ecu kun je gewoon het nieuwe model ecu steken. Jose kan de oude ook gewoon omprogrammeren door de chip er gewoon uit te solderen en een voet met verwisselbare chip terug te zetten.
EGT meten is alleen nodig als de boel niet goed afgesteld is en die dus te hoog kan oplopen. Maar als je een turbo van 100 euri koopt met een opgewaardeerde intercooler en alles daarbij kan een EGT probe met een klokje van samen 150 euri er ook wel af.
Mijn D2 zat rond de 180 pk en heb ik echt niet ontzien. Die vliegt nu vrolijk laag in een dorp verderop.
Maat van me rijdt met over de 250 pk in z'n D2 en dat gaat al heel lang goed. En die haalt er echt alles uit wat er in zit en rijdt als een dolle.....
EGT meten is alleen nodig als de boel niet goed afgesteld is en die dus te hoog kan oplopen. Maar als je een turbo van 100 euri koopt met een opgewaardeerde intercooler en alles daarbij kan een EGT probe met een klokje van samen 150 euri er ook wel af.
Mijn D2 zat rond de 180 pk en heb ik echt niet ontzien. Die vliegt nu vrolijk laag in een dorp verderop.
Maat van me rijdt met over de 250 pk in z'n D2 en dat gaat al heel lang goed. En die haalt er echt alles uit wat er in zit en rijdt als een dolle.....
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
ja de standaard 137 pk is inderdaad wel erg traag voor een zo zware bak.
als de mijne niet al 300.000 km had gelopen zou ik er ook wel voor in zijn. mijn andere td5s allemaal van begin af aan al laten tunen.
reed inderdaad stuk lekkerder en was alleen een chiptuning door Hugo destijds. niks hardwarematig aangepakt dus slechts 30 pk winst oid.
als de mijne niet al 300.000 km had gelopen zou ik er ook wel voor in zijn. mijn andere td5s allemaal van begin af aan al laten tunen.
reed inderdaad stuk lekkerder en was alleen een chiptuning door Hugo destijds. niks hardwarematig aangepakt dus slechts 30 pk winst oid.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat