Daar mijn turbo begint te fluiten zou ik het binnewerk willen vernieuwen
Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben
Zijn er punten waar ik extra moet opletten
binnewerk turbo
Re: binnewerk turbo
je turbo fluit. wz een lek naar buiten. anders kan hij niet fluiten.
pakking stuk, gescheurd huis of iets dergelijks
binnen werk is dan nog goed.dus turbo is niks mis mee.
bij zoeken naar welke auto, blijkt dus een disco td5 te zijn kwam ik ook het volgende tegen.
ketting olie pomp aandrijving stuk.
verdoms veel mazel dat je turbo het dan nog tot nu heeft uitgehouden.
ik zou een nieuwe 500 pond 700euro kopen.
zelf doen????
balanceren, toleranties, ?????? zou er niet aan beginnen
pakking stuk, gescheurd huis of iets dergelijks
binnen werk is dan nog goed.dus turbo is niks mis mee.
bij zoeken naar welke auto, blijkt dus een disco td5 te zijn kwam ik ook het volgende tegen.
ketting olie pomp aandrijving stuk.
verdoms veel mazel dat je turbo het dan nog tot nu heeft uitgehouden.
ik zou een nieuwe 500 pond 700euro kopen.
zelf doen????
balanceren, toleranties, ?????? zou er niet aan beginnen
So hee, dat is een knappe diagnose aan de hand van twee regels tekst.
Het binnenwerk van een turbo vervangen stelt niks voor. Balanceren, toleranties??? Niks mee te maken. Je koop geen losse as en fans maar een cartridge die in elkaar zit en gewoon goed is. Het enige dat je doet is de slakhuizen over zetten.
Als de as vd turbo overmatig axiale speling heeft dan is wellicht versleten. Maar hou er rekening mee dat er bij stilstand geen oliefilm is dus iets ruimte heeft ie altijd. Radiale speling dus in de lengterichting vd as moet nul zijn.
Maar als de turbo echt versleten is dan is dat een mooi moment om er een VNT variabele turbo op te zetten van CR/ Alive tuning. Meer dan de moeite en het geld waard! Je krijgt er een heel andere auto voor terug en bij normaal rijden ook nog een veel beter verbruik.
Het binnenwerk van een turbo vervangen stelt niks voor. Balanceren, toleranties??? Niks mee te maken. Je koop geen losse as en fans maar een cartridge die in elkaar zit en gewoon goed is. Het enige dat je doet is de slakhuizen over zetten.
Als de as vd turbo overmatig axiale speling heeft dan is wellicht versleten. Maar hou er rekening mee dat er bij stilstand geen oliefilm is dus iets ruimte heeft ie altijd. Radiale speling dus in de lengterichting vd as moet nul zijn.
Maar als de turbo echt versleten is dan is dat een mooi moment om er een VNT variabele turbo op te zetten van CR/ Alive tuning. Meer dan de moeite en het geld waard! Je krijgt er een heel andere auto voor terug en bij normaal rijden ook nog een veel beter verbruik.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Maar als de turbo echt versleten is dan is dat een mooi moment om er een VNT variabele turbo op te zetten van CR/ Alive tuning. Meer dan de moeite en het geld waard! Je krijgt er een heel andere auto voor terug en bij normaal rijden ook nog een veel beter verbruik.
Maar ... wat kost die andere auto (of te wel die VNT turbo) dan ?
Groeten MarcS
Het dubbele van een standaard turbo en het driedubbele van alleen een turbopatroon. 
Edward van Vugt
-
Landmarcs
Edward schreef:Het dubbele van een standaard turbo en het driedubbele van alleen een turbopatroon.
Da's dus geen gemakkelijke "nu is het moment, want de meerkosten zijn verwaarloosbaar" keuze.
Sowieso beter eerst eens kijken wat er nu werkelijk fluit, dat kost het minst.
Verder een wellicht domme vraag: Past de variabele "Puma" turbo ook ? (En zo ja hebben de Ford Transits die dan ook?)
Als het past of makkelijk past te maken is dan is een dergelijke turbo tweedehands wellicht een financieel vriendelijker alternatief.
Groeten MarcS