Hallo,
Iemand ervaring met RVS uitlaat maken voor Serie 3 met 2.5 (17H) benzine motor.
Ik heb een 109, leger, bjr 82, motor omgebouwd naar benzine. Heb zelf de voorpijp (flens) aangepast omdat de flens niet past van de originele uitlaat. Diameter van de 2.5 B is 50 mm, stuk ruimer dan die van de diesel. Uitlaat is nu aan vervanging toe.
De originele van 2.5 B defender past niet.
Wil nu een RVS uitlaat laten maken, heb wat zitten googelen en ook wel wat gevonden (niet in de buurt) maar misschien heeft iemand ook al eens een uitlaat aangepast, samengesteld. Hoor het graag,
Alvast dank,
Groet, Johan
RVS uitlaat
Re: RVS uitlaat
Goedkoopste kant en klare oplossing lijkt mij onderstaande:
https://www.paddockspares.com/parts-and-accessories/land-rover-series-2-and-3/exhaust/109in-stainless-steel-systems.html
eps, JM tuning en soortgelijken zijn niet goedkoop omdat het allemaal "one off" is.
https://www.paddockspares.com/parts-and-accessories/land-rover-series-2-and-3/exhaust/109in-stainless-steel-systems.html
eps, JM tuning en soortgelijken zijn niet goedkoop omdat het allemaal "one off" is.
- Erik Peters
Dat zal waarschijnlijk de goedkoopste oplossing zijn, maar of je dan de gewenste 50 mm diameter uitlaatpijp krijgt betwijfel ik.
Origineel zit er een 2,25 liter diesel of 2,25 l benzine blokje in en geen 2,5 liter.
Ik heb vroeger eens een 2,5 liter dieselblok in een 109 Series 3 gehangen, maar qua uitlaat heb ik gewoon de originele Series 3 uitlaat laten zitten.
Groet,
Erik.
Origineel zit er een 2,25 liter diesel of 2,25 l benzine blokje in en geen 2,5 liter.
Ik heb vroeger eens een 2,5 liter dieselblok in een 109 Series 3 gehangen, maar qua uitlaat heb ik gewoon de originele Series 3 uitlaat laten zitten.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Dank voor de reacties,
Zo’n complete set is zeker aantrekkelijk en een mooie prijs. Maar wil graag naar een wat dikkere voorpijp. En blijft het probleem dat de flens anders is. Spruitstuk aansluiting is anders dan van de 2,25. Of heb is mis? Heb deze zoals ik al schreef destijds aan moeten passen.
Groet,
Johan
Zo’n complete set is zeker aantrekkelijk en een mooie prijs. Maar wil graag naar een wat dikkere voorpijp. En blijft het probleem dat de flens anders is. Spruitstuk aansluiting is anders dan van de 2,25. Of heb is mis? Heb deze zoals ik al schreef destijds aan moeten passen.
Groet,
Johan
Ik zie op paddock 2 flenzen staan, 3 en 4 bouts. Ik weet zo niet wat jij voor flens hebt.
-
Landmarcs
JvR schreef:Spruitstuk aansluiting is anders dan van de 2,25. Of heb is mis? Heb deze zoals ik al schreef destijds aan moeten passen.
Tja, als je kijkt op de Paddock site dan is er bij de diesel-uitlaten sprake van 3 bolts to manifold of 4 bolts to manifold.
Bij de petrol-uitlaten staat niks ... dus vooralsnog (zonder verdere voorkennis) een goede kans dat 50% van de dieseluitlaten sowieso niet passen, 100% kans zou ook nog kunnen.
Wil je een dikkere voorpijp dan lijkt mij dat je sowieso aan het "klussen" en/of puzzelen moet.
Groeten MarcS
Hoi, Het is een flens met 3 gaats aansluiting. Ik weet niet of de diameter veel uit maakt maar de overweging is om de originele maat zoveel mogelijk aan te houden. Zal wel knutselen worden, denk ik. Dat lukt ook meestal best, RVS lassen is wel wat lastiger.
Bedankt voor het meedenken!
Groet,
Johan
Bedankt voor het meedenken!
Groet,
Johan