plaatsing Led Flasher Unit

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
deusjevo

Re: plaatsing Led Flasher Unit

Berichtdoor deusjevo » 18 Sep 2021, 23:13

JohanFreelander schreef:Ik heb veel geleerd van Edd China, Wheeler Dealers.
Vandaag moest ik voor de APK (Freelander) een stuk remleiding (putcorrosie) vervangen.
Om er goed bij te kunnen heb ik logischerwijs eerst motor en versnellingsbak verwijderd. Nadat ik het interieur even gestript had,
was het vervangen echt een fluitje van een cent!

Groet Johan

Tja, m’n weekenden zitten nu altijd vol als ik naar Edd heb gekeken… :mrgreen:
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

Joep Weijers

Berichtdoor Joep Weijers » 20 Sep 2021, 09:17

Edd's nieuwe show op YouTube is stukken beter dan Wheeler Dealers. Daarin laat die tenminste echt zien wat voor dingen er allemaal mis kunnen gaan, en hoe een klusje van 1 uur een hele dag kan duren. In plaats van het "kijk we hebben winst gemaakt op deze auto omdat we alle uren van Ed niet gerekend hebben". En hij loopt te klooien aan een Range Rover classic. Echt een aanrader: https://www.youtube.com/c/eddchina

Edward

Berichtdoor Edward » 20 Sep 2021, 10:01

Joep Weijers schreef: In plaats van het "kijk we hebben winst gemaakt op deze auto omdat we alle uren van Ed niet gerekend hebben".

Wahahahahaaaaa, ja daar ging ik ook altijd op stuk! :lol: :lol:

Net zoals later opvolger Ant liet zien hoe hij voor een Capri zelf "even" een bumper een bumper maakte uit "oud ijzer" dat toch toevallig in de werkplaats lag.

Dat ijzer is niet gratis geweest ook al ligt het er nu.
Dat ie lassapparaten, werkbanken, zetbanken, walsen en een werkruimte heeft neemt ie voor lief
Dat ie een dikke opleiding heeft genoten en al jaren in de branche werkt vergeet ie ook maar effe.

TV, zelden slaat het ergens op :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 20 Sep 2021, 10:38

Mee eens hoor, maar goed googlen is wel een kunst als je het mij vraag. Weten en/of leren hoe je iets naar het Engels vertaalt en vervolgens de juiste info vinden is echt niet aan iedereen besteed. Juist bij het opzoeken van iets als een relais kan dat behulpzaam zijn om te zien op een foto waar het dan is. Dat is denk ik handiger dan: één van de 15 klikkende relais die onder de stuurkolom verstopt zitten...
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Edward

Berichtdoor Edward » 20 Sep 2021, 11:59

Ben ik ook met je eens. Heb net een werkbus gekocht ipv de Disco omdat ik oud wordt en praktisch boven leuk begint te gaan.

Dus heb ik ook 2 avonden besteed om alle JoeTjoep filmpjes over dat hok te bekijken. Eerst om te weten welke wel of niet te kopen en daarna om te kijken of er simpele dingen aan te passen zijn voor nog meer comfort.

Zo loont het blijkbaar dus ook bij een Vw om extra deurrubbers te plakken. Die heeft een basis model niet en de topspec wel. Kost 15 euri en scheelt best veel geluid op de snelweg.

Maar je moet wel de tijd nemen om de tegenstrijdigheden in berichten te leren herkennen en nooit een filmpje zomaar geloven. Vooral de "how To's" bekijk ik met grote scepsis! :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 20 Sep 2021, 12:01

Coen83 schreef: één van de 15 klikkende relais die onder de stuurkolom verstopt zitten...

Denk dat je dan toch een probleem hebt als ze allemaal rammelen :)

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Terug naar “Techniek”