Sinds kort in het bezit van een Discovery 3 uit 2005. Deze start smorgens ongeacht de buitentemperatuur slecht, of als hij overdag een paar uur stil heeft gestaan .
Zolang hij warm is start ie vlot. Accu is al vervangen. Hij gaat eerst 5 6 seconden rond voor dat hij aan slaat.
Dit doorstarten lijkt me niet goed voor de accu, wanneer het lang duurt voor hij aan slaat verschijnt er inde radio display "low voltage".
Kan dit een brandstofprobleem zijn?
Bij voorbaat dank.
Coen
Disco 3 2005 start slecht
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Disco 3 2005 start slecht
Diesel? Misschien defecte gloeibougies? Die willen, meen ik, nogal makkelijk afbreken bij demontage.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Disco 3 2005 start slecht
Eerste verdachten zijn gloeien en lucht.
Dus de gloeispiralen checken en dan het brandstofsysteem. Maar eerste stap is uitlezen om uit te sluiten dat daar gewoon iets aangegeven wordt dat niet klopt.
Vanaf een D2 hoort een OBD computer eigenlijk gewoon tot het standaard "must have" gereedschap.
Dus de gloeispiralen checken en dan het brandstofsysteem. Maar eerste stap is uitlezen om uit te sluiten dat daar gewoon iets aangegeven wordt dat niet klopt.
Vanaf een D2 hoort een OBD computer eigenlijk gewoon tot het standaard "must have" gereedschap.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Disco 3 2005 start slecht
Edward schreef:Eerste verdachten zijn gloeien en lucht.
Dus de gloeispiralen checken en dan het brandstofsysteem. Maar eerste stap is uitlezen om uit te sluiten dat daar gewoon iets aangegeven wordt dat niet klopt.
Als ie ongeacht buitentemperatuur en ook overdag na een paar uur stilstand (en dus daarvoor gereden en warm) moeilijker start denk ik dat een luchtlekje in het brandstofsysteem een goede kanshebber is.
De "gloeipluggen" van de D3 zijn berucht vanwege moeilijk losnemen en kans op afbreken. Daarom rijden er veel door met een of meer defecte gloeiplug(gen) en dat is - naar verluid - pas een probleem bij koude.
Groeten MarcS
Re: Disco 3 2005 start slecht
Het zou ook een slechte verbinding van de -pool van de accu naar het chassis kunnen zijn. Maak een (dikke) startkabel aan de -pool van de accu vast en maak met de andere kant van de kabel verbinding met het motorblok. Kan je daarna eventueel verder gaan zoeken..
groet, Hans
groet, Hans
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Disco 3 2005 start slecht
Hans2.4 schreef:Het zou ook een slechte verbinding van de -pool van de accu naar het chassis kunnen zijn. Maak een (dikke) startkabel aan de -pool van de accu vast en maak met de andere kant van de kabel verbinding met het motorblok. Kan je daarna eventueel verder gaan zoeken.
Je kan ook even met twee (onderling goed vergelijkbare) multimeters meten: Eén op de accupolen en één ergens verderop de boordspanning.
Als er tijdens het starten een serieus verschil gemeten wordt weet je dat je naar een zwakke + of – connectie moet zoeken.
Groeten MarcS
Re: Disco 3 2005 start slecht
@edward het is inderdaad een diesel, 2.7 tdv6
-
JohanFreelander
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 12 Jun 2019, 20:09
Re: Disco 3 2005 start slecht
Onder de isolatieplaat op de motor vind je een soort ventiel waarmee je de brandstofleiding
kan ontluchten. Uiteraard de brandstofpomp laten lopen voordat je het ventiel indrukt.
Komt er lucht, heb je de boosdoener te pakken.
Groet Johan
Defender 130 2002
Re: Disco 3 2005 start slecht
bij de mijne waren het de gloeipluggen. 5 van de 6 dood.
starte steeds slechter en uiteindelijk bij vorst helemaal niet meer.
ze braken alle 6 af bij de dealert toen ie ze probeerde te verwijderen.
specialist rekende hier 90€ ex btw per plug om te verwijderen. gehele klusje kostte een lieve 1000€ en was hem een maand kwijt.
maar goed, daarna starte ie weer lekker.
blij dat ik hem kwijt was eerlijk gezegd. weer lekker terug naar TD5 D2.

starte steeds slechter en uiteindelijk bij vorst helemaal niet meer.
ze braken alle 6 af bij de dealert toen ie ze probeerde te verwijderen.
specialist rekende hier 90€ ex btw per plug om te verwijderen. gehele klusje kostte een lieve 1000€ en was hem een maand kwijt.
maar goed, daarna starte ie weer lekker.
blij dat ik hem kwijt was eerlijk gezegd. weer lekker terug naar TD5 D2.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten