Tweede accu ("huishoud") en accuscheider

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Houston

Re: Tweede accu ("huishoud") en accuscheider

Berichtdoor Houston » 15 Jul 2021, 14:41

Edward schreef:De keuze voor een daktent vind ik voor echt winterkamperen al een totaal verkeerde. Daar heb je na aankoop uiteraard vrij weinig aan maar een tent op hoogte waar de wind vrij spel om heeft is in mijn ogen een opzet die je absoluut niet wilt.

Dat voelt gewoon al 10 graden kouder aan dan een tent laag tussen wat beschutting tegen de wind. Zelfs op een kale toendra bied je auto beschutting met een simpel zeil tussen de wielen, rocksliders en de grond.

Snap sowieso een daktent niet, zeker niet als je er vaker uit moet.

Ik heb ook een daktent, een vriendin met een hekel aan kou en deze in de Goal Zero geplugd:
https://shop.landreiziger.nl/verwarmde- ... n-12v.html
(wel alleen aan haar kant want het is mij snel te warm! :) )

De discussie waarom wel of geen daktent is een hele andere; wij hebben beide maar ik slaap 100x liever in de daktent dan op de grond, qua comfort.
Altijd vlak, beter matras (of neem je een matras mee in je tent op de grond?) en warmer omdat ie beter ventileert.
Met een harde wind wil je sowieso in geen enkele tent, lijkt me.

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Jul 2021, 15:19

Houston schreef:De discussie waarom wel of geen daktent is een hele andere; wij hebben beide maar ik slaap 100x liever in de daktent dan op de grond, qua comfort.
Altijd vlak, beter matras (of neem je een matras mee in je tent op de grond?) en warmer omdat ie beter ventileert.
Met een harde wind wil je sowieso in geen enkele tent, lijkt me.

Qua comfort is het allereerst een kwestie van waar zet je je tent op. Als je een beetje oplettend bent met waar je je tent op zet dan heb je het meeste comfort al binnen, een dunne (self-inflatable) matras is dan al genoeg.

En ... harde wind is met een goede tent geen probleem.   Ik heb op Öland aan de Oostzeekust een geruïneerde caravan-voortent gezien ... nadat ik heerlijk in mijn (oude en grote Slee) tent geslapen had, de tent klapperde wat dat was alles.   Met een kleiner sportiever tentje is wind, en zelfs een storm al helemaal geen probleem.   Overigens geldt ook hier dat het natuurlijk uitmaakt hoe en waar je precies je tent opzet.

Groeten MarcS

zakraket

Berichtdoor zakraket » 15 Jul 2021, 15:20

Niet meer leverbaar :|

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Jul 2021, 16:36

Comfort is voor mij niet tegen een trap hoeven klimmen, niet liggen schommelen in een boot door de vering vd auto en lekker warm liggen op een perfect isolerend luchtbed is een lekker slaapzakje al dan niet met een extra laag als het echt koud is.

Zelfs met relatief dure luchtbedden van 250 euri per stuk blijft de prijs heel, heel ver van een daktent is het rijcomfort vd auto niet slechter en het brandstofverbruik zo minst ongunstig mogelijk als maar kan.

Maar we dwalen af. Maat van me heeft deze https://www.mastertools.nl/festool-sys- ... BtEALw_wcB z'n werk en daar heeft ie de hele vakantie meegedaan.

Needless to say dat ik em boven budget vind en er geen toepassing voor heb. :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

zakraket

Berichtdoor zakraket » 16 Jul 2021, 13:30

Wel of geen daktent staat niet ter discussie, alhoewel ervaringen altijd leuk zijn om te horen. Het originele plan was om achterin de auto e.e.a. te bouwen, maar aangezien mij te tijd ontbreekt om dat te doen hebben we een daktent gekocht. Op de grond slapen hebben we al eens gedaan, kost teveel tijd om (elke dag) een nieuwe vlakke plek te vinden/maken. Huren kan ook, 6 weken een daktent huren kost bijna een nieuwe...Er zijn ook mensen die een Defender met daktent huren voor 4 of 6 weken, dan zijn wij een stuk goedkoper uit zo :)

Aangaande het topic; ik heb nu een Ecoflow River Max besteld met 110w paneel, 576wh lithium met alle aansluitingen die ik nodig ga hebben. Zoveel gemakkelijker en flexibeler dan de setup die ik als leek samen probeerde te stellen, al die onderdelen gaan retour. En het is slechts iets duurder. Had er alleen eerder over moeten weten, dat had me een hoop hoofdbrekens gescheeld.

Terug naar “Techniek”