Hallo , na vele rondjes meelezen op dit forum heb ik ff nood aan meedenkers . Mijn Disco 2 td5 uit 2001 heeft al een flinke boodschap gedaan , tikt tegen de 400 000 km aan maar krijgt nog altijd mijn liefde en zorg .Momenteel bestaat deze zorg uit het vervangen van de homokineten omwille van de terugkerende lek van de askeerring ( de bekende ftc 4822 ) daar ik vermoedde dat een summiere trilling vanuit de homokineten door slijtage wel eens de oorzaak zou kunnen zijn . Dus ik koop nieuwe after-market homokineten en ga aan de slag. Na demontage van de aandrijfas lijkt deze bij controle niet eens zo slecht, weinig speling te voelen ,maar misschien is dat belast anders dacht ik dan, dus toch maar de nieuwe plaatsen.
Nu komt het, de nieuwe onderdelen hebben wel serieuze voelbare speling op de aandrijfas, zowel op de aandrijfsplines als in de bollenwinkel om het kind maar een naam te geven , zozeer zelfs dat indien deze de oude stukken zouden zijn ik ze zonder pardon zou afserveren ,zaak is echter, deze zijn nieuw... herpassen van diverse oude homokineten wijzen uit dat er geen slijtage is op de aandrijfsplines daar deze geen speling hebben .
Mijn twijfel : zijn de nieuwe onderdelen van slechte kwaliteit ? moet ik ze maar niet plaatsen en de oude hergebruiken ?
Al iemand een soortgelijke ervaring ?
Groeten Roland
twijfel over homokineten disco 2
-
rolandrover
-
JohanFreelander
Re: twijfel over homokineten disco 2
Zaten de nieuwe onderdelen in een blauwe verpakking?
Defender 130 2002
Jij bedoeld of ze van Britpart waren 
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT
En ook nog wat modern gescharrel....
Brittpart is net zoals Bearmach, Winparts, LR-Direct, Britt-Cars, etc, etc gewoon een dozenschuiver. Bij allemaal kun je goed spul kopen maar ook rotzooi.
Dergelijke onderdelen pak ik origineel of OEM.
Zelfs heb ik er een dik half miljoen met D2's opzitten maar homkineten heb ik nog nooit naar omgekeken. Ik zou eerder de fuseekogels verdenken die zijn bij een ton of drie vaak wel ruim. Maar hoewel ik die bij de vorige D2 wel heb vervangen had ik ook toen geen lekke keerringen in de as.
Dergelijke onderdelen pak ik origineel of OEM.
Zelfs heb ik er een dik half miljoen met D2's opzitten maar homkineten heb ik nog nooit naar omgekeken. Ik zou eerder de fuseekogels verdenken die zijn bij een ton of drie vaak wel ruim. Maar hoewel ik die bij de vorige D2 wel heb vervangen had ik ook toen geen lekke keerringen in de as.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
rolandrover
Hallo, neen, de onderdelen zaten niet in een blauw doosje, ze kwamen voor het eerst eens niet uit de UK , maar van Duitsland , merk MaxGear, update, ik heb de binnendelen van een originele oude homokineet ,zonder speling ,maar met een beschadigde schroefdraad in de nieuwe behuizing gestoken , deze zijn toch nog niet ingelopen , en zo gemonteerd . Fuseetappen zijn al vernieuwd , ook daar geen spelingen... Afwachten wat dit rondje freubelen tot gevolg heeft . Gelukkig vind ik het niet erg om aan de Disco te werken...