Defecte Startmotor (alweer)

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
VonDutch

Defecte Startmotor (alweer)

Berichtdoor VonDutch » 19 Mei 2021, 15:13

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post, maar lees al een ruime tijd mee. Mooie community!

Nu heb ik een probleem met mijn Defender Td5 uit 2001. Een week geleden deed de startmotor het niet meer. Alles doorgemeten en alles werkt/klikt en kabels doen wat ze moeten doen tot de startmotor. Paar lichte tikken en (daarna wat zwaardere) tikken gegeven op de startmotor maar er zat geen leven meer in. De startmotor is vorige week vervangen door de garage en nu is de startmotor (origineel & nieuw Land Rover onderdeel en vervangen door de garage) WEER kapot na nog geen 200km. Nu alles weer doorgemeten en alles klopt tot de startmotor.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen of wat eventueel een onderliggend probleem zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de hulp!

Ron63

Re: Defecte Startmotor (alweer)

Berichtdoor Ron63 » 19 Mei 2021, 17:23

Massa blok goed?, ik heb het overigens gehad dat het stekkertje op de starter een beetje gammel was.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 19 Mei 2021, 17:57

VonDutch schreef:.... origineel & nieuw Land Rover onderdeel en vervangen door de garage ...

Tja, het "origineel & nieuw Land Rover onderdeel" kan natuurlijk ook origineel-ondeugdelijk zijn.
Land Rover had voor de Defender een heel grote afdeling kwaliteitscontrole - die afdeling bestond namelijk uit al die klanten die ondanks alles toch een Defender kochten.

Verder kan je natuurlijk ook terug gaan naar de garage, een reparatie die zo snel ondeugdelijk blijkt is toch iets waar de garage een verantwoordelijkheid moet voelen.

Groeten MarcS

VonDutch

Berichtdoor VonDutch » 19 Mei 2021, 21:55

Ron63 schreef:Massa blok goed?, ik heb het overigens gehad dat het stekkertje op de starter een beetje gammel was.

Blok heeft massa, ook de stekker gecontroleerd zover ik erbij kan.

Edward

Berichtdoor Edward » 19 Mei 2021, 22:49

Een startmotor gaat eigenlijk zelden stuk. Massa of stroomprobleem lijkt me kleine kans want als de startmotor niet op100% rondgaat start de Td5 gewoon niet.

Een Td5 start bij de eerste tik maar dan moet die tik wel hard genoeg zijn. Mij lijkt dat de eerste gewoon versleten is, overigens meestal prima reviseerbaar en dat de tweede gewoon niet deugt.

Inderdaad eerst terug gaan naar de garage want zij verlenen garantie op de reparatie maar dan moet je ze wel de gelegenheid geven om er ook naar te kijken.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”