Zorgelijk gebonk onder de 130
-
JohanFreelander
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 12 Jun 2019, 20:09
Re: Zorgelijk gebonk onder de 130
Nieuwe asstomp en Timken lagers. De auto rijdt weer!
Defender 130 2002
-
109 is je ware
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 20 Jul 2019, 19:27
Re: Zorgelijk gebonk onder de 130
Hoi Erik.Ik had zoiets gelezen maar dat waren messingbusjes.Die zullen dan nog sneller doorslijten.Zoals je zegt,een tijdelijke oplossing en ik ben blij een reactie te krijgen vanuit de praktijk.In ieder geval bedankt!
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Zorgelijk gebonk onder de 130
Mooi zo en nu hopelijk langere tijd zonder problemen.JohanFreelander schreef:De auto rijdt weer!
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Zorgelijk gebonk onder de 130
Erik Peters schreef:Mooi zo en nu hopelijk langere tijd zonder problemen.JohanFreelander schreef:De auto rijdt weer!
Groet,
Erik.
Als de lagers van dit wiel verrot waren is het natuurlijk de vraag hoe de rest is. Wiellagers kunnen eindeloos meegaan, maar vaak lijkt het vet op de bon te zijn.
-
JohanFreelander
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 12 Jun 2019, 20:09
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Zorgelijk gebonk onder de 130
Edward schreef:Los van dat het wellicht handig is zie ik nog steeds niet waar de honderden (dik 450 met montageset)euro's die de Ashcroft diff kost z'n meerwaarde moet bewijzen. De gewone blokkeerbare diff is weinig mis mee en tenzij je echt wedstrijden rijdt oid vind ik het geld verbranden op niks.
Als je zo nu en dan rijdt op een qua tractie snel wisselende ondergrond is een ATB diff echt zo gek nog niet, en bij een 130 wellicht nog eerder omdat die - behalve voor de allerlaatste lichting - zonder ABS/ETC werd geleverd.
Mét DiffLock moet er ongeveer steeds minsents één wiel grip verliezen, zonder DiffLock gaat bij gripverlies rap alle vermogen naar dat grip verliezende wiel. Met één, of beter twee ATB's wordt dit allemaal beter .... heb je dan ook nog ABS/ETC dan werkt alles nog beter samen.
Groeten MarcS
PS Ik heb die ATB's (nog) niet. Wanneer ik nog eens wat Euro's wil verbranden staan de ATB's hoog op de ladder.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten