Zorgelijk gebonk onder de 130

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
JohanFreelander
Berichten: 269
Lid geworden op: 12 Jun 2019, 20:09

Re: Zorgelijk gebonk onder de 130

Berichtdoor JohanFreelander » 17 Jun 2021, 12:55

Nieuwe asstomp en Timken lagers. De auto rijdt weer!
Defender 130 2002

109 is je ware
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 Jul 2019, 19:27

Re: Zorgelijk gebonk onder de 130

Berichtdoor 109 is je ware » 17 Jun 2021, 14:46

Hoi Erik.Ik had zoiets gelezen maar dat waren messingbusjes.Die zullen dan nog sneller doorslijten.Zoals je zegt,een tijdelijke oplossing en ik ben blij een reactie te krijgen vanuit de praktijk.In ieder geval bedankt!

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: Zorgelijk gebonk onder de 130

Berichtdoor Erik Peters » 17 Jun 2021, 16:12

JohanFreelander schreef:De auto rijdt weer!
Mooi zo en nu hopelijk langere tijd zonder problemen.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

OttoVink
Berichten: 425
Lid geworden op: 09 Aug 2018, 19:21

Re: Zorgelijk gebonk onder de 130

Berichtdoor OttoVink » 18 Jun 2021, 00:59

Erik Peters schreef:
JohanFreelander schreef:De auto rijdt weer!
Mooi zo en nu hopelijk langere tijd zonder problemen.

Groet,

Erik.

Als de lagers van dit wiel verrot waren is het natuurlijk de vraag hoe de rest is. Wiellagers kunnen eindeloos meegaan, maar vaak lijkt het vet op de bon te zijn.

JohanFreelander
Berichten: 269
Lid geworden op: 12 Jun 2019, 20:09

Re: Zorgelijk gebonk onder de 130

Berichtdoor JohanFreelander » 18 Jun 2021, 10:34

Precies. Ik ga rondom alles vervangen!
Defender 130 2002

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Zorgelijk gebonk onder de 130

Berichtdoor Landmarcs » 28 Jun 2021, 22:55

Edward schreef:Los van dat het wellicht handig is zie ik nog steeds niet waar de honderden (dik 450 met montageset)euro's die de Ashcroft diff kost z'n meerwaarde moet bewijzen. De gewone blokkeerbare diff is weinig mis mee en tenzij je echt wedstrijden rijdt oid vind ik het geld verbranden op niks.


Als je zo nu en dan rijdt op een qua tractie snel wisselende ondergrond is een ATB diff echt zo gek nog niet, en bij een 130 wellicht nog eerder omdat die - behalve voor de allerlaatste lichting - zonder ABS/ETC werd geleverd.
Mét DiffLock moet er ongeveer steeds minsents één wiel grip verliezen, zonder DiffLock gaat bij gripverlies rap alle vermogen naar dat grip verliezende wiel. Met één, of beter twee ATB's wordt dit allemaal beter .... heb je dan ook nog ABS/ETC dan werkt alles nog beter samen.

Groeten MarcS

PS   Ik heb die ATB's (nog) niet. Wanneer ik nog eens wat Euro's wil verbranden staan de ATB's hoog op de ladder.


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten