Hallo,
Ik ben op zoek naar het onderdeel in de bijlage. Het is een afsluiting onder het stuur aan de meest linkse zijde. Er zitten 3 schakellaars in. Het is nagenoeg rot en de schakellaars zijn ook rot/stuk. Ik heb al wel de schakellaar voor alarmlichten gevonden, maar ook die andere 2 kan ik niet gevonden krijgen. 1 is van de achterruitverwarming en de ander is van de binnenverlichting/dashboard verlichting (denk ik).
Iemand een suggestie?
Weet toevallig iemand of er van die cover ook een eigen gemaakt iets bestaat?
Bedankt,
Edward
Hoe heet dit onderdeel? Of is er een partnummer?
-
Landmarcs
Re: Hoe heet dit onderdeel? Of is er een partnummer?
Dag "nijmedw", Het is wel zo handig als je aangeeft wat voor auto het betreft.
Ik gok een oudere Defender of Defeneroïde.
Of het onderdeel 100% gelijk is gebleven weet ik niet, maar in mijn oude Td5 (1º generatie, dus zonder centrale console) zaten er drie schakelaars links net onder verborgen, niet echt handig qua vindbaarheid voor de alarmlichten.
Ik meen dat er schakelaars voor de alarmlichten, achterruitverwarming en mistachterlicht zaten, maar het is inmiddels ruim 11 jaar terug dat ik voor het laatst in die oude trouwe Td5 stapte.
Groeten MarcS
Ik gok een oudere Defender of Defeneroïde.
Of het onderdeel 100% gelijk is gebleven weet ik niet, maar in mijn oude Td5 (1º generatie, dus zonder centrale console) zaten er drie schakelaars links net onder verborgen, niet echt handig qua vindbaarheid voor de alarmlichten.
Ik meen dat er schakelaars voor de alarmlichten, achterruitverwarming en mistachterlicht zaten, maar het is inmiddels ruim 11 jaar terug dat ik voor het laatst in die oude trouwe Td5 stapte.
Groeten MarcS
Sorry, het gaat om een Defender 110 v8 uit 1985.
Dat is de onderhoek van een Defender Marc, van 1983 tot en met 2006. Pas bij de Puma is dat verdwenen.
Lastig te vinden want ze rotten allemaal wel maar een rondje langs de gebruikelijke verdachten levert vaak toch wel een roestig resultaat op. Of ie nieuw gemaakt wordt door een aftermarket boer weet ik eigenlijk niet.
Zelf maken hangt af van je eigen vaardigheden. Tis een blikken bakje met een laagje skai erover. Maar ook als je heel handig bent met plaat is het een bewerkelijk vormpje.
Lastig te vinden want ze rotten allemaal wel maar een rondje langs de gebruikelijke verdachten levert vaak toch wel een roestig resultaat op. Of ie nieuw gemaakt wordt door een aftermarket boer weet ik eigenlijk niet.
Zelf maken hangt af van je eigen vaardigheden. Tis een blikken bakje met een laagje skai erover. Maar ook als je heel handig bent met plaat is het een bewerkelijk vormpje.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Dat is de onderhoek van een Defender Marc, van 1983 tot en met 2006. Pas bij de Puma is dat verdwenen.
....
Dat het tot 2006 toegepast werd is nieuw voor me, weer wat bijgeleerd. Gok ik het dan goed dat er bij de Td5 2º generatie geen schakelaartjes meer in zitten ?
Wellicht kan je het makkelijker uit kunststof namaken ... dat scheelt ook een boel in de roestgevoeligheid.
Groeten MarcS
- Erik Peters
Het betreffende onderdeel is MTC6080 en is nog nieuw te koop (nog geen € 200,-). Ook leverbaar met gat voor een speaker MUC1382 (zoals toegepast in mijn 300 Tdi en Td5).
Het onderdeel is toegepast op de Series III tot en met de Defender met serienummer: 1A622423 (zoals ik gelezen heb).
En PRC2497 is de schakelaar voor de dashboardverlichting/binnenverlichting (ik meen dat dit een drie standen schakelaar is <uit,aan,aan>), PRC3432 is voor het mistachterlicht en PRC2278 is de alarmlichten schakelaar.
Groet,
Erik.
Het onderdeel is toegepast op de Series III tot en met de Defender met serienummer: 1A622423 (zoals ik gelezen heb).
En PRC2497 is de schakelaar voor de dashboardverlichting/binnenverlichting (ik meen dat dit een drie standen schakelaar is <uit,aan,aan>), PRC3432 is voor het mistachterlicht en PRC2278 is de alarmlichten schakelaar.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Is die van de Serie III ook hetzelfde ja? Lachen, dan komen er nog 12 extra productiejaren bij Marc!
"nog geen 200 euro" vind ik dan weer apart. Ik wet dat ik een vrek ben maar 200 euri voor blikken bakje met een laagje skai(totale productiekosten: minder dan 5 euri) vind ik serieus geld.
"nog geen 200 euro" vind ik dan weer apart. Ik wet dat ik een vrek ben maar 200 euri voor blikken bakje met een laagje skai(totale productiekosten: minder dan 5 euri) vind ik serieus geld.
Edward van Vugt
- Erik Peters
Ik zeg niet dat ik € 200,- goedkoop vind, ik vind het ook duur, maar het valt nog mee bij de rest van het dashboard, vanaf dat bakje helemaal naar rechts kost 10x zo veel (prijs per cm denk ik).
Overigens zit de mistlampschakelaar (PRC3432) rechts onder aan de stuurkolom (de korte hendel) bij een auto uit 1985. Bij de 300 Tdi en Td5 zit de mistlampschakelaar (een verende schakelaar gecombineerd met een speciaal relais) in dat 'bakje' evenals de schakelaar voor de achterruitverwarming (onderdeelnummer PRC4433) en alarmlichtenschakelaar.
Bij mijn 300 Tdi heb ik de mistlampschakelaar aangepast (naar ouderwetse schakelaar aan stuurkolom) en op de lege plek een andere schakelaar geplaatst.
Groet,
Erik.
Overigens zit de mistlampschakelaar (PRC3432) rechts onder aan de stuurkolom (de korte hendel) bij een auto uit 1985. Bij de 300 Tdi en Td5 zit de mistlampschakelaar (een verende schakelaar gecombineerd met een speciaal relais) in dat 'bakje' evenals de schakelaar voor de achterruitverwarming (onderdeelnummer PRC4433) en alarmlichtenschakelaar.
Bij mijn 300 Tdi heb ik de mistlampschakelaar aangepast (naar ouderwetse schakelaar aan stuurkolom) en op de lege plek een andere schakelaar geplaatst.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Klopt, ben eens op zoek geweest naar en compleet setje om een Rhd om te bouwen naar Lhd. Dan vragen ze op de sloop gewoon 1500 euri voor een set waarbij dat bakkie er dan ongeveer zo uitziet als op de foto.
Geheel tegen onze normen, waarden en principes is hebben de die delen met polyester versterkt en opnieuw bekleed met skai.
Geheel tegen onze normen, waarden en principes is hebben de die delen met polyester versterkt en opnieuw bekleed met skai.
Edward van Vugt
Polyester is natuurlijk ook nog een optie, Edward v Vught, eens kijken of ik daar iets mee kan.
Edward
Edward