Geluid klinkt als....
Geluid klinkt als....
De laatste tijd valt me tijdens het rijden een geluid op dat er eerst nog niet was. Hoe hoger de snelheid, hoe hoger de toon en de toon klink wat eh, ruw. Bij langzaam rijden klinkt het meer als een ruis of licht schurend geluid. Ik heb wel een vermoeden maar wil eerst eens reacties horen. Ik denk verder dat ik een diepe dopsleutel 52 mm nodig ga hebben, iemand een idee welke dop kwa uitvoering het moet zijn? een gewone dop is niet diep genoeg.
Re: Geluid klinkt als....
Naafmoer / hub nut
op 210Nm ? 6 kant op 52mm diepte en dan ene nieuwe lager.
Ik ben een leerling dus gok maar wat
Ik ben een leerling dus gok maar wat
Enjoying my autism: Nil Volentibus Arduum.
-
JohanFreelander
- Erik Peters
Gerard4t schreef:Ik denk verder dat ik een diepe dopsleutel 52 mm nodig ga hebben, iemand een idee welke dop kwa uitvoering het moet zijn?
Zoiets werkt goed, heb ik zelf ook (dit voorjaar nog gebruikt, met een luchtsleutel en een lange momentsleutel). De borging netjes verwijderen met een scherpe beitel.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
JohanFreelander
Weet niet waar je woont, maar die dop heb ik evt wel te leen.
Defender 130 2002
-
109 is je ware
Als je in de buurt vn Gorinchem woont kun je ook die vn mij lenen
Dank jullie allemaal voor de reacties, ook voor het aanbod om de dopsleutel te lenen.
Ik ben me aan het voorbereiden op wat kluswerk aan de rode dame, ze heeft trouwens nog model gestaan op de RAI voor ik haar kocht in 2000.
Maar goed, ik zit nog al in een dippie, burnout duurt al een jaar of wat, dus vaak geen zin in een klus, ook al vind ik dit soort werk erg leuk.
Het zal er toch van moeten komen, binnenkort ook APK en de demperrubbers zijn een beetje op.
Vandaag maar lekker van het weer genieten.
Fijne dag!
Ik ben me aan het voorbereiden op wat kluswerk aan de rode dame, ze heeft trouwens nog model gestaan op de RAI voor ik haar kocht in 2000.
Maar goed, ik zit nog al in een dippie, burnout duurt al een jaar of wat, dus vaak geen zin in een klus, ook al vind ik dit soort werk erg leuk.
Het zal er toch van moeten komen, binnenkort ook APK en de demperrubbers zijn een beetje op.
Vandaag maar lekker van het weer genieten.
Fijne dag!
Doe de klus met iemand samen die het ook leuk vind en het ook kan. Dat geeft enorm veel enrgie terwijl het een bak energie kost als je het alleen probeert.
Vast wel iemand in de buurt die mee wil sleutelen.
Vast wel iemand in de buurt die mee wil sleutelen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Dank je steunende woorden Edward. Ik begin zowaar weer een beetje boven water te komen, gedurende maart al m'n conditie kwijtgeraakt, nu sinds kort begint het weer beter te gaan, gelukkig.
Als iemand in de buurt van Utrecht het leuk vindt om samen te sleutelen zou dat prachtig zijn. Kleine waarschuwing: ik ben nogal pietje precies met techniek (en gereedschap), uit ervaring dat slordig werken vaak overnieuw moet.
Als iemand in de buurt van Utrecht het leuk vindt om samen te sleutelen zou dat prachtig zijn. Kleine waarschuwing: ik ben nogal pietje precies met techniek (en gereedschap), uit ervaring dat slordig werken vaak overnieuw moet.
-
The_Dutchman
Ik woon in IJsselstein, heb de juiste dop én wil best even komen helpen.
Ik heb jaren geleden zelf de wiellagers vervangen en hij rijdt nog steeds zonder problemen.
Randall
Ik heb jaren geleden zelf de wiellagers vervangen en hij rijdt nog steeds zonder problemen.
Randall