Is er iemand die ervaring heeft met een OM603 en het eventueel in-swappen naar een Defender toe ? Voor zover ik weet kan ik met een adapter kit naar een L230 tussenbak gaan maar hang een beetje op de automaat die volgens een "deskundige" ook een 1 en 2 moet hebben voor als ik hem op 4x4 wil gooien off-road.
Ik weet dat met plungers 7mm het vermogen flink kan toenemen en met een turbo er op je wel een flink vermogen krijgt met een stabiele lineaire koppel in een breed toeren scale met max 380nm wat voor een lompe Defender wel lekker is (dan belast je het blok zelf nog totaal niet met 180+hp). Maar voor wat ik lees en begrijp is het ook weer allemaal met haken en ogen waardoor ik in twijfel kom. Een 606 zou dan makkelijker zijn mits ik de mechanische pomp van de 603 pak, maar de 606 kost een vermogen en is niet echt bullet-proof.
Het blok met automaat zou mij 750 euro kosten en is verder origineel (geen revisie), zal wellicht een keer 3 tot 4 ton hebben gelopen in het uiterste geval.
Ik zou wel eens graag jullie gedachten willen horen en wellicht dat er onder de leden een beetje discussie ontstaat zodat ik daar informatie kan uithalen. Ik ben namelijk totaal onbekend met Swappen en motor techniek (in zekere zin). Ik wil weten of ik er wel iets aan heb in de toekomst, er zit geen haast bij de deal omdat de verkoper niet van plan was om hem te verkopen en zelf voor een project wou bewaren (wat toch niet gebeurt vanwege de x projecten die ook nog moeten), maar soms is het ook gewoon om te hebben en niet weg willen doen voor hem.
Ik ben mij wel bewust dat als er intern iets stuk gaat dat het ook direct een vermogen kost...
Moraal van het verhaal: Zit hier toekomst muziek in of kan ik dit maar beter direct links laten liggen?