Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
IwemaLPG
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 Aug 2020, 12:59
Locatie: Eindhoven
Contact:

Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)

Berichtdoor IwemaLPG » 02 Jul 2021, 17:25

Het duurt wel lang om het probleem te vinden.
Als ik het goed begrijp heb je geen vonk.
Dit probleem moet toch snel te vinden zijn.
Meet de voeding bij de bobine en bij de module:12v
scoop het reluctor signaal van de verdeler Is dit goed?
Koppel de bobine af.
Sluit een lampje aan tussen voeding bobine en "-" bobine tijdens starten mot deze knipperen.
Als het lampje knippert en er is geen vonk dan is de kans groot at ht de bobine is.

Of heb je geen originele verdeler.
Sommige after market verdelers doen het slecht en geven veel storing.

Kom je er niet uit dan kun je mij ook een PBtje sturen
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC) to test your engine.

Nielsieee
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 Apr 2021, 11:29

Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)

Berichtdoor Nielsieee » 05 Jul 2021, 12:01

Tnx!

Vandaag Ron gebeld, hij heeft ‘m aan de praat gekregen.
Was toch iets met de ontsteking geloof ik.
Ik ga m deze week ophalen en zal ik er iets meer over horen.

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)

Berichtdoor Landmarcs » 05 Jul 2021, 12:30

Nielsieee schreef:Vandaag Ron gebeld, hij heeft ‘m aan de praat gekregen.
Was toch iets met de ontsteking geloof ik.
Ik ga m deze week ophalen en zal ik er iets meer over horen.

Da's mooi ... nu hopen dat ie langer blijft rijden.
Dan kan je eindelijk eens kijken of de ontsteking zo als nu goed genoeg werkt.

Groeten en tot zwaais, MarcS

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)

Berichtdoor Edward » 05 Jul 2021, 12:42

Nou, mag hopen dat die informatie nog wat aangevuld wordt.

Want "iets met de ontsteking" is nogal een vage verklaring voor een bedrijfswagen die weken stil heeft gestaan...... :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
dyngo
Berichten: 411
Lid geworden op: 09 Okt 2015, 12:44
Locatie: Beutenaken

Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)

Berichtdoor dyngo » 05 Jul 2021, 22:29

Zoiets als 'bobine is aan vervanging toe'.
Wacht in spanning op de details :idea:

Ron63
Berichten: 1504
Lid geworden op: 02 Feb 2009, 18:02

Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)

Berichtdoor Ron63 » 08 Jul 2021, 23:32

Dat was een kort maar krachtig avontuur Niels, zag dat je hem op marktplaats hebt gezet. Succes met de verkoop.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)

Berichtdoor Landmarcs » 09 Jul 2021, 11:14

Ron63 schreef:Dat was een kort maar krachtig avontuur Niels, zag dat je hem op marktplaats hebt gezet. Succes met de verkoop.

Da's dan wel een erg korte spanningsboog/steile leercurve.

't Is natuurlijk dubbel pech als je direct pech krijgt en de garagist die je er naar laat kijken er niet snel een oplossing voor heeft ...

Maar ... dat is voor velen de wereld die LandRover heet.  
Er zijn, als ik het goed begrijp, maar weinig dealers die je de service geven die je eigenlijk zou verwachten en bij "specialisten" is het ook uitkijken (voor de titel "specialist" bestaat er al helemaal geen kwaliteitscontrole).   Het loont dus om zowel zelf goed oplettend te zijn (zelfs als je niet zelf sleutelt is oplettendheid en een bescheiden technische blik al behulpzaam), en misschien loont het nog meer om even goed rond te kijken naar wie je gaat als je het zelf niet kan of wilt oplossen.  
Dat iemand het label dealer heeft, of zichzelf "specialist" noemt is geen garantie.   Heb je eenmaal een goede monteur koester die dan.   Heb je eenmaal een auto waar de ergste gebreken verholpen zijn dan heb je een goede kans op een uiterst betrouwbare auto ... want een Defender is misschien slordig in elkaar gezet maar als eenmaal alles "recht" zit dan is het ook een degelijke auto, al was het maar omdat er van alles dat stuk kan niet op zit. (De auto's die ik vóór de Defender reed waren beslist niet betrouwbaarder, in tegendeel ... en auto's die waren stuk voor stuk jonger en ook steeds tamelijk zorgvuldig onderhouden.)

Groeten MarcS

conny
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 Dec 2006, 16:54

Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)

Berichtdoor conny » 09 Jul 2021, 11:39

Jammer dat de ts het verhaal niet afmaakt :evil:

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)

Berichtdoor Edward » 09 Jul 2021, 12:36

Marc, als je een dik 30 jaar oude auto koopt zal er vast wel wat aan zijn. het is niet zo dat het een gerestaureerd exemplaar was oid.

Daarbij, simpeler dan een V8 wordt het niet echt. Alleen is het oude techniek en dat kent de moderne monteur niet meer, carburateurszijn inmiddels een specialisme aan het worden.

Als het ding meteen be=ij een specialist (lees een ASU autoboer of een LPG specialist als Iwema) neergezet was had het di ng binnen een dag weer gelopen. :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

MVV
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 Jan 2021, 18:48

Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)

Berichtdoor MVV » 09 Jul 2021, 13:08

Ik weet dat 'ie bij Ron Service in Amersfoort stond. Heb daar zelf goede ervaringen, maar Ron is inderdaad erg druk momenteel. Ben nu ook wel benieuwd naar de motivatie voor verkoop. Als ik de advertentie lees is het initiele probleem in ieder geval verholpen.


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten