Het duurt wel lang om het probleem te vinden.
Als ik het goed begrijp heb je geen vonk.
Dit probleem moet toch snel te vinden zijn.
Meet de voeding bij de bobine en bij de module:12v
scoop het reluctor signaal van de verdeler Is dit goed?
Koppel de bobine af.
Sluit een lampje aan tussen voeding bobine en "-" bobine tijdens starten mot deze knipperen.
Als het lampje knippert en er is geen vonk dan is de kans groot at ht de bobine is.
Of heb je geen originele verdeler.
Sommige after market verdelers doen het slecht en geven veel storing.
Kom je er niet uit dan kun je mij ook een PBtje sturen
Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)
Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)
Do the Classic Car Euro Challenge (CCEC) to test your engine.
Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)
Tnx!
Vandaag Ron gebeld, hij heeft ‘m aan de praat gekregen.
Was toch iets met de ontsteking geloof ik.
Ik ga m deze week ophalen en zal ik er iets meer over horen.
Vandaag Ron gebeld, hij heeft ‘m aan de praat gekregen.
Was toch iets met de ontsteking geloof ik.
Ik ga m deze week ophalen en zal ik er iets meer over horen.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)
Nielsieee schreef:Vandaag Ron gebeld, hij heeft ‘m aan de praat gekregen.
Was toch iets met de ontsteking geloof ik.
Ik ga m deze week ophalen en zal ik er iets meer over horen.
Da's mooi ... nu hopen dat ie langer blijft rijden.
Dan kan je eindelijk eens kijken of de ontsteking zo als nu goed genoeg werkt.
Groeten en tot zwaais, MarcS
Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)
Nou, mag hopen dat die informatie nog wat aangevuld wordt.
Want "iets met de ontsteking" is nogal een vage verklaring voor een bedrijfswagen die weken stil heeft gestaan......
Want "iets met de ontsteking" is nogal een vage verklaring voor een bedrijfswagen die weken stil heeft gestaan......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)
Zoiets als 'bobine is aan vervanging toe'.
Wacht in spanning op de details
Wacht in spanning op de details
Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)
Dat was een kort maar krachtig avontuur Niels, zag dat je hem op marktplaats hebt gezet. Succes met de verkoop.
Groet Ron
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)
Ron63 schreef:Dat was een kort maar krachtig avontuur Niels, zag dat je hem op marktplaats hebt gezet. Succes met de verkoop.
Da's dan wel een erg korte spanningsboog/steile leercurve.
't Is natuurlijk dubbel pech als je direct pech krijgt en de garagist die je er naar laat kijken er niet snel een oplossing voor heeft ...
Maar ... dat is voor velen de wereld die LandRover heet.
Er zijn, als ik het goed begrijp, maar weinig dealers die je de service geven die je eigenlijk zou verwachten en bij "specialisten" is het ook uitkijken (voor de titel "specialist" bestaat er al helemaal geen kwaliteitscontrole). Het loont dus om zowel zelf goed oplettend te zijn (zelfs als je niet zelf sleutelt is oplettendheid en een bescheiden technische blik al behulpzaam), en misschien loont het nog meer om even goed rond te kijken naar wie je gaat als je het zelf niet kan of wilt oplossen.
Dat iemand het label dealer heeft, of zichzelf "specialist" noemt is geen garantie. Heb je eenmaal een goede monteur koester die dan. Heb je eenmaal een auto waar de ergste gebreken verholpen zijn dan heb je een goede kans op een uiterst betrouwbare auto ... want een Defender is misschien slordig in elkaar gezet maar als eenmaal alles "recht" zit dan is het ook een degelijke auto, al was het maar omdat er van alles dat stuk kan niet op zit. (De auto's die ik vóór de Defender reed waren beslist niet betrouwbaarder, in tegendeel ... en auto's die waren stuk voor stuk jonger en ook steeds tamelijk zorgvuldig onderhouden.)
Groeten MarcS
Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)
Jammer dat de ts het verhaal niet afmaakt 
Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)
Marc, als je een dik 30 jaar oude auto koopt zal er vast wel wat aan zijn. het is niet zo dat het een gerestaureerd exemplaar was oid.
Daarbij, simpeler dan een V8 wordt het niet echt. Alleen is het oude techniek en dat kent de moderne monteur niet meer, carburateurszijn inmiddels een specialisme aan het worden.
Als het ding meteen be=ij een specialist (lees een ASU autoboer of een LPG specialist als Iwema) neergezet was had het di ng binnen een dag weer gelopen.

Daarbij, simpeler dan een V8 wordt het niet echt. Alleen is het oude techniek en dat kent de moderne monteur niet meer, carburateurszijn inmiddels een specialisme aan het worden.
Als het ding meteen be=ij een specialist (lees een ASU autoboer of een LPG specialist als Iwema) neergezet was had het di ng binnen een dag weer gelopen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Valse start met mijn Defender 3.5 V8 LPG (1990)
Ik weet dat 'ie bij Ron Service in Amersfoort stond. Heb daar zelf goede ervaringen, maar Ron is inderdaad erg druk momenteel. Ben nu ook wel benieuwd naar de motivatie voor verkoop. Als ik de advertentie lees is het initiele probleem in ieder geval verholpen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten