Oke, om verwarring en vervuiling te voorkomen, heb ik (denk ik) gevonden hoe het zit:
Enkele remsystemen zijn geleverd bij Series II, IIA in twee verschillende variaties (althans volgens de Haynes):
Series II en Series IIA zijn uitgerust met een zogenaamde '
Centre Valve (CV)' type of met een '
Compression Barrel (CB)'.
'
CV'-type

'
CB' -type

Beide hebben een uitgang voor richting de remcilinders en een ingang vanuit het reservoir (die het deelt met de koppeling).
De eerste duale hoofdremcilinders werden gemonteerd bij een Series III en zien er zo uit:

Door de manier van montage bij een series II (waar ik dan net niet even een plaatje van kan vinden), maakt dat, zonder het totaal om te gooien naar een moderne variant, een nieuwer type hoofdremcilinder niet zal passen.
Nu zal het absoluut mogelijk zijn, maar ik wil de montagewijze (althans op zicht) wel hetzelfde houden. Hierbij ga ik voor originaliteit.
Als er ervaringsdeskundigen zijn die hierop iets aan te merken hebben, hoor ik het graag!

Ik kom immers nog maar net kijken in de LaRo-scene en leer graag van ervaring.
Groet,
Puck