Wie O wie kan mij helpen?
Ik rijd met een discovery 2 td5 bj 2004 manueel geschalekd.
Ben daarnet gaan rijden, maar heb even vast gestoken in een relatief diepe plas (beetje water binnengekomen langs de voorste deuren).
Sinds dien valt de disco stil vanaf 3000rpm. Ook als ik rijd en afschakel of laat uitbollen valt hij stil, bij het afschakelen of uitbollen zit ik dan weer niet op hoge toeren.
Na het stilvallen start hij niet onmiddellijk, de startmotor draait, geen probleem met demareren. als ik dan 2 a 3 minuten wacht dan start hij weer zonder enig probleem en zo herhaalt de cirkel zich.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
Alvast bedankt, Kevin
Motor valt stil vanaf 3000rpm, ook bij het afschakelen en lossen van de gas.
-
Kevin Michiels
-
JohanFreelander
Re: Motor valt stil vanaf 3000rpm, ook bij het afschakelen en lossen van de gas.
Is je ecu nat geworden??
Defender 130 2002
Re: Motor valt stil vanaf 3000rpm, ook bij het afschakelen en lossen van de gas.
De luchtinlaat (bij de defender met TD5) gaat via het roostertje eerst naar beneden en vanaf daar weer omhoog, het is een Y-vorm zonder het steeltje onderaan. Aa de onderkant zit een klepje, dat bestaat uit een flexibel stukje kunststof. Wellicht staat er nog wat water in die Y en zit het klepje vast. Wellicht is ook luchtfilter kletsnat, dat zal vervangen moeten worden. Hopelijk is er niet veel water in de motor gekomen.
Mocht bovenstaand het geval zijn, dan eerst verhelpen en daarna meteen wat langer gaan rijden om alles goed droog te krijgen. Verder rekening houden met mogelijke gevolgen voor de sensoren in het inlaat circuit: AAP, MAF, MAP, dit is geen scheldpartij, het zijn de afkortingen van de betreffende sensoren
Mocht bovenstaand het geval zijn, dan eerst verhelpen en daarna meteen wat langer gaan rijden om alles goed droog te krijgen. Verder rekening houden met mogelijke gevolgen voor de sensoren in het inlaat circuit: AAP, MAF, MAP, dit is geen scheldpartij, het zijn de afkortingen van de betreffende sensoren
Er is maar 1 sensor bij een td5 die de motor laat stoppen en dat is de krukassensor (achter op motorblok, naast vliegwiel). De rest van de sensoren laat het blok alleen maar slecht lopen, maar hij doet het wel.
-
Landmarcs
conny schreef:Er is maar 1 sensor bij een td5 die de motor laat stoppen en dat is de krukassensor (achter op motorblok, naast vliegwiel). De rest van de sensoren laat het blok alleen maar slecht lopen, maar hij doet het wel.
Als de symptomen bij de krukassensor moeten passen dan zou het wellicht gewoon slechts een simpel slecht contactje kunnen zijn (en dat zou dan weer te wijten kunnen/moeten zijn aan een splash water).
Groeten MarcS
- Erik Peters
Ooit eens een krukaspositiesensor vervangen van een Renault Twingo 1. Heel af en toe sloeg de motor niet aan, meestal 's ochtends. Ik dacht dat het misschien vocht zou kunnen zijn op de bougiekabels. Een keer de wegenwacht er bij gehad en die heeft de krukaspositiesensor schoongemaakt en toen sloeg de motor direct weer aan. Uit voorzorg het ding maar vervangen en al de nodige jaren geen probleem meer gehad met starten. Onlangs wel, maar de accu was dan ook al 14 jaar oud.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Dat was mijn idee ook, Marc. Die sensor is het belangrijkst voor de td5 en hij zit altijd in het verdomhoekje; bedrading is vaak beschadigd, helemaal onder de diesel en bagger van lekkende fpr, enzo.
Best wel slim om daar, tijdens de grote beurt, wat aandacht aan te besteden.
Best wel slim om daar, tijdens de grote beurt, wat aandacht aan te besteden.