Vervanging 4 cyl 2.0 MPi in Defender 90

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
The_Dutchman

Vervanging 4 cyl 2.0 MPi in Defender 90

Berichtdoor The_Dutchman » 24 Mar 2021, 17:34

De R380 versnellingsbak in mijn Def90 is aan een revisie toe en nu overweeg ik om de huidige 4 cilinder 2.0 MPi benzine motor te vervangen door een andere benzine motor met een beter koppel/vermogen (met dan een andere gereviseerde R380 die past bij de nieuwe motor).
Ik heb echter geen idee welke andere (4/6/8 cilinder) benzine motoren een redelijk eenvoudige 'plug in' kunnen zijn en of bv de huidige tank en brandstofpomp/leidingen dan ook moeten worden vervangen? Verder komt waarschijnlijk de DRW ook om de hoek kijken als het vermogen of type motor veel gaat veranderen?

Welke motoren zouden voor een dergelijke wissel gebruikt kunnen worden?

Suggesties zijn welkom!

RaRo74

Re: Vervanging 4 cyl 2.0 MPi in Defender 90

Berichtdoor RaRo74 » 24 Mar 2021, 19:57

136 pk is niet al te veel nee. Wil je meer ga je mogelijk redden met een goede ouderwetse tuning uit de tijd dat het woord tuning nog niet bestond.

Wil je meer vermogen dan kom je al weer uit op de LR V8 van 155 pk of meer richting de 200+
De 6,2 liter Chevrolet LS3 V8 is ook pasbaar en dan zit je op 430 pk :lol: :lol: :lol:

Een diesel zul je wel niet willen en gezien de roettax is dat ook niet eens meer leuk rijden. Daarin is de keuze ook reuze.

Ik zou de MPI aanhouden, zorgen dat die gezond is om daar vervolgens wat meer pk's uit halen.
Mocht de motor niet meer zo fris zijn kun je kiezen voor een motorwissel uit een Rover 2- 6- of 820 met turbo, Dan ga je naar de 220 pk.
RaRo74
Het is een blauwe.............
Afbeelding

Edward

Re: Vervanging 4 cyl 2.0 MPi in Defender 90

Berichtdoor Edward » 25 Mar 2021, 10:10

Ik zou er een BMW lijn 6 benzine inleggen. Waanzinnig blok, kogelvrij, op te voeren zover als je wilt of je budget toelaat en in UK kun je complete sets kopen met stand alone Ecu, adapterring etc. En het voelt nog een beetje origineel want ZA.

Had vroeger een huurder die dat gedaan heeft en met wat hulp heeft die ombouw twee weken avonduren geduurd.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”