Hallo Allemaal,
Ik kreeg een melding in het display, dat er een "Storing in het laadsysteem" was.
Daarbij ging het Accu (laadlampje) ook branden.
Nu heb ik mijn accu doorgemeten/getest en deze is goed. Ook heb ik een stabiele laadspanning van ongeveer 13,7 volt. Daarbij rijdt de auto nu al een tijdje zonder (start) problemen.
Na het uitlezen bleek er namelijk een communicatie storing te zijn met de BSM van de accu. Ik heb deze preventief vervangen, maar misschien raad je het al.... zonder resultaat. (ook na resetten)
Heeft iemand dit misschien al een keer eerder meegemaakt?
Heeft er iemand een idee waar ik dit in kan zoeken?
Is er iemand die dit model kent...? Zodat de melding weer weg is.....
Ik hoor graag jullie reactie
Alvast bedankt
Remco Koning
RR Evoque 2013 communicatie probleem (BSM) Accu
-
Landmarcs
Re: RR Evoque 2013 communicatie probleem (BSM) Accu
Tja, ik hoor wel eens dat bij modernere auto's ook de accu moet worden "ingeleerd".
Wellicht was de storing stap één en daarna het testen van de accu stap twee in het "verleren" ... en weet de auto niet meer wat voor accu er in zit.
Bij zulke "slimme" auto's moet je ook extra uitkijken bij het tussentijds bijladen van de accu en bij het geven van start-hulp. (Wat de precieze do's en don't's zijn wet ik ook niet.)
Groeten MarcS
Wellicht was de storing stap één en daarna het testen van de accu stap twee in het "verleren" ... en weet de auto niet meer wat voor accu er in zit.
Bij zulke "slimme" auto's moet je ook extra uitkijken bij het tussentijds bijladen van de accu en bij het geven van start-hulp. (Wat de precieze do's en don't's zijn wet ik ook niet.)
Groeten MarcS
Landmarcs schreef: (Wat de precieze do's en don't's zijn wet ik ook niet.)
Groeten MarcS
RTFM.
Een communicatiefout kan gaan van kapotte computers via draadbreuk naar gewoon een gecorrodeerde stekker. Schoonmaken, meten en dan pas vervangen. Bij vervangen is de kans groot dat de nieuwe onderdelen aan elkaar voorgesteld moeten worden. Ofwel inleren/inlezen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Dank je wel voor de reactie!
Ik ga ermee aan de gang.
Groeten Remco
Ik ga ermee aan de gang.
Groeten Remco