De anti stall doet het prima, maar niet meer bij meer dan 5 ton aan de haak.
PUMA 2.4 TDCI LBijft hikken/stotteren in 1e en 2e versnelling
Re: PUMA 2.4 TDCI LBijft hikken/stotteren in 1e en 2e versnelling
Afslaan heeft de mijne ook nooit gedaan. Herken ik ook niet van andere Puma's.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Afslaan heeft de mijne ook nooit gedaan. Herken ik ook niet van andere Puma's.
De anti stall doet het prima, ...
Dit kan ik alleen maar beamen. Je moet erg je best doen (of erg onoplettend zijn) om de Anti Stall regeling te overrulen.
Structureel hikken, stotteren en/of afslaan kan mijns inziens alleen komen door rare sensorwaarden of een ander ongewoon gebrek.
Een gedelamineerde inlaat-slang zou eventueel ook nog rare dingen kunnen doen - dwz een losse flap die bij stationaire en net iets meer inlaatlucht de doorstroming onregelmatig verstoort en die bij een grotere luchtdoorstroming "met de wind meewaait".
Wat een luchtlekje in de brandstoftoevoer doet weet ik niet, maar je zou verwachten dat je dan ook forse startproblemen hebt.
Groeten MarcS
zou zeggen vraag het eens aan bonk42, of zou hij na een jaar nog steeds rondrijden zonder dat het opgelost is, vindt het altijd zo jammer dat de mensen de reactie vergeten, en dat wij ons soms veel moeite doen om het uit te zoeken, leggen.
-
Landmarcs
pascal110 schreef:zou zeggen vraag het eens aan bonk42, of zou hij na een jaar nog steeds rondrijden zonder dat het opgelost is, vindt het altijd zo jammer dat de mensen de reactie vergeten, en dat wij ons soms veel moeite doen om het uit te zoeken, leggen.
Tja, "Bonk42" is al bijna twee jaar niet meer ingelogged geweest. Zijn 6 berichten hier betroffen op één na alleen dit ene probleem ... hij ging met de suggesties aan de gang ... en daarna werd het stil.
Het komt voor dat iemand onder de tram komt (of anderszins niet meer onder de levenden verkeert), het komt ook voor dat de auto in kwestie onder de tram komt .... vaker is er een andere afloop, en het is jammer dat daarvan geen terugmelding gegeven wordt.
Zelfs de terugmelding dat het blijvend niet opgelost wordt is een terugmelding (en soms zelfs een nuttige terugmelding, dwz in die gevallen dat het werkelijk een vaste, onhebbelijke eigenschap is — dan moet je de auto inruilen, of er maar mee leven).
Groeten MarcS