Lichte rammel bij motor
Re: Lichte rammel bij motor
juist niet, als je hem hoort doet hij het nog en is je EGR niet verstopt. Vervangen hoeft ook vaak niet, schoonmaken volstaat. Wel uitermate vies klusje 
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
-
Landmarcs
Mike123! schreef:Ok betekent dit vervangen van de EGR als geluid dermate is
Nee hoor, sommigen (niet de minsten) zeggen zelfs dat het bedenkelijk is al je 'm niet hoort, hoor je 'm wel dan is dat een bewijs dat ie werkt. Ik kreeg overigens op de 3-jaar garantie-valreep een nieuwe omdat de oude erg lawaaiig was en kennelijk ook niet helemaal goed werkte. Daarna na ± 3 jaar weer een nieuwe (zonder garantie) en nu al langere tijd dezelfde (die onlangs wel extra schoongemaakt is).
De EGR is niet het betrouwbaarste onderdeel van de 2,4 Puma. (De EGR van de 2,2 Puma heeft weer andere kwalen.)
Groeten MarcS
PS Interessant is dat bij vervanging nr 2 het verhaal was dat schoonmaken niet mogelijk was.
Ok duidelijk bedankt voor jullie uitleg en hulp. Top
-
JohanFreelander
-
Landmarcs
JohanFreelander schreef:Zou het niet het 2-massa vliegwiel kunnen zijn?
De "Puma" heeft géén dual-mass-flywheel.
Wat overigens wel weer kan rammelen is de koppelingsplaat waarin de "veertjes" kunnen opspelen.
Dat was "een dingetje" bij de eerste "Puma's" ... de meeste zijn reeds onder garantie opgelost.
Het grote verschil is dat je die koppelingsproblemen hoort tijdens het rijden.
De EGR hoor je met name bij het uitzetten van de motor ... dan gaat de EGR nog even extra open en dicht.
Groeten MarcS
Niet dat we al bevestiging hebben gehad dat het ook werkelijk een Puma is.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Niet dat we al bevestiging hebben gehad dat het ook werkelijk een Puma is.![]()
Jawel ... 't is een 2,4 Puma.
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:Edward schreef:Niet dat we al bevestiging hebben gehad dat het ook werkelijk een Puma is.![]()
Jawel ... 't is een 2,4 Puma.
Groeten MarcS
Die had ik gemist. Maar dan is het iid de egr en is er idd geen dual mass flywheel. Hoewel die van mijn 130 mer herrie maakte dan een dual mass ooit zou kunnen. Maar da's weer een ander verhaal (en met gezonde tegenzin opgelost door JLR)
Edward van Vugt
- Erik Peters
Edward schreef:Die had ik gemist.
Ik ook, maar dat bericht is er later tussen geplaatst. Vermoedelijk iets vertraging door moderator.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Erik Peters schreef:Edward schreef:Die had ik gemist.
Ik ook, maar dat bericht is er later tussen geplaatst. Vermoedelijk iets vertraging door moderator.
Tja, berichten moeten nu eenmaal eerst goedgekeurd worden en dat duurt soms even. En ja, daarna zijn ze pas zichtbaar. Maar mocht iemand al die uren per week die ik er aan besteed willen overnemen, dan hoor ik het graag![]()
Chris / forumbeheer
Groet,
Erik.
Doe houden we erin! Het is gewoon Chris z'n schuld!
Edward van Vugt