Ik heb een probleem met de verwarming van mijn Rangerover. Als ik de verwarming aanzet blaast hij warme lucht door de roosters, echter de roosters onderaan bij de voeten blazen koude lucht. Iemand een idee wat dat kan zijn????
grt
Piet
Verwarmings probleem l322 2004
Re: Verwarmings probleem l322 2004
Beste Piet,
Ik heb het zelfde als de verwarming op temperatuur is echter alleen door de roosters op het dashboard. Mogelijk is dit op de ingestelde temperatuur aan te houden?
Ik heb het zelfde als de verwarming op temperatuur is echter alleen door de roosters op het dashboard. Mogelijk is dit op de ingestelde temperatuur aan te houden?
Re: Verwarmings probleem l322 2004
Mike123! schreef:Beste Piet,
Ik heb het zelfde als de verwarming op temperatuur is echter alleen door de roosters op het dashboard. Mogelijk is dit op de ingestelde temperatuur aan te houden?
Nee helaas temperatuur door de roosters is goed, auto komt wel op temperatuur, maar bij de voeten blijft het koud!!
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Verwarmings probleem l322 2004
Voskar schreef:Mike123! schreef:Ik heb het zelfde als de verwarming op temperatuur is echter alleen door de roosters op het dashboard. Mogelijk is dit op de ingestelde temperatuur aan te houden?
Nee helaas temperatuur door de roosters is goed, auto komt wel op temperatuur, maar bij de voeten blijft het koud!!
Tja, ik ken de RangeRovers alleen van het terloopse uitwendige aanzien ... maar ik las al eens dat er een ingewikkeld "slim" regelsysteem in zit; denkelijk wordt er een warm-koud klep niet aangestuurd.
Bij mijn Defender had ik ooit ook zoiets, maar daar is het juist een dom systeem: een staaldraad die trekt en duwt ... en een geplastificeerde gespiraliseerde buitenkabel: het klemmetje op die buitenkabel zat los omdat het geplastificeerde laagje de geest had gegeven. Het was even geklooi maar met een paar tie-wrapjes was er weer genoeg grip.
Groeten MarcS
Re: Verwarmings probleem l322 2004
Landmarcs schreef: denkelijk wordt er een warm-koud klep niet aangestuurd.
Groeten MarcS
Dat slimme is zeer beperkt alleen zijn de regelschuiven vervangen voor servo's. Die gaan wel eens stuk of hebben gecorrodeerde contacten. Punt is dat om daarbij te komen je 2 uur aan het sleutelen bent. Nu is het dash van een 322 prima demonteerbaar maar het is een flinke klus.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten