Wanneer het koud is, zoals nu, hoor ik bij het insturen een geluid alsof mijn banden tegen de spatborden lopen.
Dat is alleen bij het eerste stukje insturen. Draai ik het stuur nog verder, verdwijnt het geluid.
Eerst was het alleen rechtsaf, op dit moment ook als ik linksaf ga en soms hoor ik het ook rechtuit. Maar veel minder hard, minder vaak enz.
Banden lopen echt nergens aan.
Bij lagere snelheden hoor je het het duidelijkst, omdat dan de rest minder lawaai maakt natuurlijk.
Na een langere rit, lijkt het minder te worden. (wanneer e.e.a. opwarmt? Bij minder koud weer hoorde ik t tenslotte ook niet meer)
Wanneer ik ernaast loop en iemand anders rondjes laat rijden, hoor ik het buiten ook duidelijk.
Als ik eronder lig, kan ik niks vinden. Alles lijkt prima en ik zag alleen dat mijn differentieel een beetje lekt. Aan de kant van de cardanas. (keerring?)
Ik vermoedde iets in mijn vooras. Lagers? Homokineet? Differentieel zelf? Maar zou dat dan niet net zoveel lawaai moeten maken bij rechtuit rijden dan in de bocht? En waarom is het geluid minder, wanneer ik méér instuur?
Vandaag geprobeerd om vóór de bocht, de versnelling in z'n vrij te zetten; dan hoor ik niks!
Dat bevestigt mijn idee dat t toch niet in de vooras zit maar wat dan wel? Iets in de versnellingsbak? Tussenbak? Koppeling?
Herkent iemand dit en zie ik iets over t hoofd of kan ik nog iets anders proberen om erachter te komen wat t is?