Verstuivers 2.4 Puma vervangen?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Verstuivers 2.4 Puma vervangen?

Berichtdoor Edward » 17 Feb 2021, 21:43

deusjevo schreef:Iemand wellicht bekend met een specialist in omgeving Rotterdam?


Vreugdenhill in Rozenburg. Ooit een 130 gekocht en die lekte nergens! Geen olie naar buiten en geen water naar binnen. Betere reclame bestaat er niet!! :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Coen83
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 Okt 2011, 12:26

Re: Verstuivers 2.4 Puma vervangen?

Berichtdoor Coen83 » 18 Feb 2021, 09:19

Ik hoor graag reacties van ervaringen!

PS: er zijn een aantal louche verkopers online die lijken voor spotprijzen verstuivers te hebben maar leveren niet.... let dus goed op!
PS2: zelf wisselen kan, maar dan moet je 1) de bouten waarmee je het bruggetje waarmee de pompverstuivers vastzitten vernieuwen (zijn rekbouten) en 2) de verstuivers laten inleren in de ECU. Je kunt ermee rijden tot de dealert/specialist, maar beter is om er niet teveel KM mee te maken.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

deusjevo
Berichten: 386
Lid geworden op: 08 Okt 2016, 12:16

Re: Verstuivers 2.4 Puma vervangen?

Berichtdoor deusjevo » 18 Feb 2021, 15:59

Landmarcs schreef:
deusjevo schreef:Iemand wellicht bekend met een specialist in omgeving Rotterdam?

Het genoemde "mhautomotive" hoort bij DieselBüchli.
In de directe omgeving van Rotterdam is het kaartje leeg.

Groeten MarcS


Terlouw wellicht

https://www.terlouw.nu/nl/article/group ... or-revisie

Lees er wel goed recensies over
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

Gebruikersavatar
Casper the Ghost
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 Sep 2020, 18:27

Re: Verstuivers 2.4 Puma vervangen?

Berichtdoor Casper the Ghost » 23 Feb 2021, 16:30

Na mijn vraag aan Diesel Büchli B.V. kreeg ik onderstaande reactie terug:

@Büchli: Als wij de injectoren testen en weer terugplaatsen zijn de kosten 540 euro.

Afhankelijk van de test van de injectoren komt daar voor iedere defecte injector 312.18 euro bij. Tijdens het inleren van de injectoren kan het nodig zijn ook de drukregelaar van de pomp te vervangen deze kost 145 euro.

Al met al kan het dus rond de 1935 euro uitkomen.

Coen83
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 Okt 2011, 12:26

Re: Verstuivers 2.4 Puma vervangen?

Berichtdoor Coen83 » 23 Feb 2021, 19:40

Casper the Ghost schreef:Na mijn vraag aan Diesel Büchli B.V. kreeg ik onderstaande reactie terug:

@Büchli: Als wij de injectoren testen en weer terugplaatsen zijn de kosten 540 euro.

Afhankelijk van de test van de injectoren komt daar voor iedere defecte injector 312.18 euro bij. Tijdens het inleren van de injectoren kan het nodig zijn ook de drukregelaar van de pomp te vervangen deze kost 145 euro.

Al met al kan het dus rond de 1935 euro uitkomen.


Dat lijkt mij een beetje te gek. Inleren moet inderdaad. Maar alleen testen en terugplaatsen kosten al 540 euro?! Hoe dan? Het zijn twee of vier boutjes en je hebt ze los, zit aan de bovenkant van de motor. Dus het sleutelwerk kan het niet zijn.

Daarvoor loont het zich om op en neer te rijden naar Nijmegen zou ik zeggen.. Allicht eerst een belletje om na te vragen voor de zekerheid in ieder geval.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Gebruikersavatar
Casper the Ghost
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 Sep 2020, 18:27

Re: Verstuivers 2.4 Puma vervangen?

Berichtdoor Casper the Ghost » 24 Feb 2021, 10:51

Dank voor je reactie Coen

Ik heb al contact met Jean Paul van Bisseling & Gerrits gehad en daar rolt een heel ander prijskaartje uit...

Coen83
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 Okt 2011, 12:26

Re: Verstuivers 2.4 Puma vervangen?

Berichtdoor Coen83 » 24 Feb 2021, 13:24

Casper the Ghost schreef:Dank voor je reactie Coen

Ik heb al contact met Jean Paul van Bisseling & Gerrits gehad en daar rolt een heel ander prijskaartje uit...


Ah goedzo. Als je deze kant op komt: koffie staat klaar. Doe maar een DM.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten