na 7 Landrovers sinds 2001 een kapotte turbo.
bij 2500 toeren een enorm gegier, alsof je V-snaar slipt, maar dan oorverdovend en steeds slomer rijdende Discovery.
beetje jammer dat ik 1600 km naar huis moest rijden en onder de 2500 toeren moest blijven. met een automaat al helemaal ruk want dat schakelt dan nog trager.
thuisgekomen een gereviseerde besteld voor ongeveer 350€.
jaartje garantie en de uitbouw van de oude ging vrij simpel, maar bijna 2 uur lopen klooien om de olieleiding onderaan de turbo weer aan te sluiten. wat een gekloot. uiteindelijk ipv de boutjes maar tapeinden in de turbo geschroefd, de pakking er tegenaan geplakt en de tapeinden in de gaten van de olieleiding gepriegeld om vervolgens de boel met moertjes vast te zetten.
resultaat is trouwens wel merkbaar. geen lawaai meer en pittiger rijdende D2.
ben benieuwd of dit ook in het verbruik merbaar is.
zag trouwens wel dat er twee tapeinden van uitlaatspruitstuk waren afgebroken. uiterst links en rechts.
had er al eens wat over gelezen.
geen sporen van lekkende uitlaatgassen dus laat t maar even zo. geen zin om ze uit te boren en. iets draad in de koppen te zetten. vraag me überhaupt af of dit een blijvende oplossing is of dat deze nieuwe ook weer afbreken ivm uitzetten gietijzeren spruitstuk.