landrover 110 td5 start niet meer...2004 model Verplaatst!

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Erik Peters

Re: landrover 110 td5 start niet meer...2004 model

Berichtdoor Erik Peters » 14 Jan 2021, 18:15

Kdlandrover schreef:ik starte hem en na 10 seconden sloeg hij af en wilde niet meer starten

De motor was dus afgeslagen en startte niet meer (ik vermoed; sloeg niet meer aan). Waarom is de motor afgeslagen? Geen diesel meer? Pomp defect?

Groet,

Erik.

p.s. Op JVos zou ik niet meer rekenen, die was in maart 2018 voor het laatst actief op het forum.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Jan 2021, 18:30

Erik Peters schreef:
Kdlandrover schreef:ik starte hem en na 10 seconden sloeg hij af en wilde niet meer starten

De motor was dus afgeslagen en startte niet meer (ik vermoed; sloeg niet meer aan). Waarom is de motor afgeslagen? Geen diesel meer? Pomp defect?

Kan zijn, maar ook wordt gemeld: geen voorgloei-verklikkerlichtje ... een wegvallend contact, of wellicht een zekering of een andere "electrickery" kan de motor ook laten afslaan en niet meer laten afslaan.

Ik weet het ook niet, maar ik weet wel dat "tunnelvisie" onhandig is (vooral als je niet in een tunnel zit).

Groeten MarcS

OttoVink

Berichtdoor OttoVink » 15 Jan 2021, 00:41

Observeren en deduceren Watson! Ben benieuwd of z'n achteruitrijlamp het doet. Vraag me niet waarom... :|

Terug naar “Techniek”