Edward schreef:De regenprestaties kun je kort over zijn. Die zijn er niet. Niet bij de Bfg en niet bij de Grabber.![]()
![]()
Met beide moet je bij regen gewoon net zo rijden als met muds. Met een zijden voetje en een heel beheerst stuur.
Dit toont nog eens te meer dat die vrolijke vereenvoudigde scores met nogal wat zout genomen moeten worden.
De Conti CC AT presteert duidelijk minder op de natte weg als de Nokian HK LT2 ... toch beiden een "C".
Omgekeerd merk ik maar weinig van het onzuinige van de Conti CC AT (wellicht valt het verschil weg tegen het sowieso wat hogere winterverbruik). Overigens zit er nogal wat tegenstrijdigs in zo'n band: Veel grip bij regen bereik je met zachter rubber: grotere slijtvastheid bereik je met harder rubber en zuinigheid zit richting het hardere rubber maar gekoppeld aan soepele flanken (en dat rijdt eventueel weer flodderig) ... en weinig geluid wil weer zachter rubber met een weinig uitgesproken profiel.
Groeten MarcS