defender puma 110 2009 banden en stoelen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: defender puma 110 2009 banden en stoelen

Berichtdoor Landmarcs » 29 Dec 2020, 18:57

Edward schreef:De regenprestaties kun je kort over zijn. Die zijn er niet. Niet bij de Bfg en niet bij de Grabber. :lol: :lol:

Met beide moet je bij regen gewoon net zo rijden als met muds. Met een zijden voetje en een heel beheerst stuur. :roll:


Dit toont nog eens te meer dat die vrolijke vereenvoudigde scores met nogal wat zout genomen moeten worden.

De Conti CC AT presteert duidelijk minder op de natte weg als de Nokian HK LT2 ... toch beiden een "C".
Omgekeerd merk ik maar weinig van het onzuinige van de Conti CC AT (wellicht valt het verschil weg tegen het sowieso wat hogere winterverbruik). Overigens zit er nogal wat tegenstrijdigs in zo'n band: Veel grip bij regen bereik je met zachter rubber: grotere slijtvastheid bereik je met harder rubber en zuinigheid zit richting het hardere rubber maar gekoppeld aan soepele flanken (en dat rijdt eventueel weer flodderig) ... en weinig geluid wil weer zachter rubber met een weinig uitgesproken profiel.

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: defender puma 110 2009 banden en stoelen

Berichtdoor Edward » 29 Dec 2020, 19:14

Oh ja, over die stoelen;

In mijn 130 had ik een setje Recaro's CS. De Land Rover versie. Die zaten mij geweldig maar met teveel omvang pas je er niet meer in. Scheel heb ik geen ervaring mee. Wel met de Recaro specialist M. Die is te koop met lage wangen naast het zitvlak en dat is eigenlijk bij iedere stoel een must. Ze zitten geweldig. Iedere stoel is simpel zat op een scharnier te monteren waardoor een uitneembare zitting niet nodig is.

Hoge wangen zit wellicht lekker maar met in en uitstappen is het verschrikkelijk. In de vorige 130 had ik ASS stoelen staan en die aren ook prima. Alleen waren die wat lijvig dus de achterbank was in dat ding nog nuttelozer dan anders. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten