Puck schreef:Is alleen van een Santana een optie, of zijn er nog meer opties op dit vlak? En begeef je je op glad ijs met een Land Rover als je alleen de voorkant doet? (Mooie beeldspraak

)
Nee, er is meer dan alleen Santana. Er zijn/waren ombouw-sets (niet goedkoop).
Als ik het het goed heb gebruikte Santana (en ook een van de ombouwsets) MB100 schijfrem-componenten, en maakt een nieuwere ombouwset gebruik van standaard Defender schijfrem-componenten.
Je kan ook de assen van een latere schroefveer-LandRover aanpassen (je hebt dan nog een paar voordelen maar ook een iets grotere spoorbreedte). Ik las ook al eens iets over een diepgravende verbouwing waarbij de spoorbreedte weer terug naar traditioneel werd teruggebracht (maar het fijne daarvan ben ik vergeten).
Overigens is de opzet met voor schijfremmen en achter trommels standaard bij de eerdere Defenderoïden, pas later bedacht LandRover dat het onhandig was om alleen voor de Defender nog trommelrem-achter-assen te maken.
Groeten MarcS
PS Qua glad ijs: Met schijfremmen zou je zelfs ABS/ETC kunnen inbouwen, de betere winterbanden helpen je dan ook (althans een beetje) ...
.... het enige wat echt helpt zijn gespijkerde banden.
PS2 Volgens mij ligt er hier nog zo'n 2CV trommelrem versnellingsbak (naast eentje met schijfremmen).