Het is me niet geheel duidelijk, ik heb nu een defender/90 met een 2.5 n/a diesel en wil om naar benzine, heb een gehoord
dat de Ford transit 2.3 motor zo past, is dit inderdaad zo ?? kan deze direct zonder aanpassingen uitgeruild met de diesel motor?
de motorsteunen zit ik niet over in maar de aansluiting op de versnellingsbak/bellhouse dat gaat 100% lukken en dan past de startmotor
en koppeling, werkt ook goed ? Wat moet ik verder nog regelen? ik neem aan dat er een motor management bij moet verder nog iets?
Transit 2.3 benzine motor in defender
- Erik Peters
Re: Transit 2.3 benzine motor in defender
Ik heb mijn twijfels of je "zomaar" een Ford benzinemotor voor een 'standaard' Land Rover transmissie kunt plaatsen.
De Puma's hebben naast een Ford dieselmotor ook een Ford (6-)versnellingsbak en zelfs een speciaal tussenstuk om de Land Rover tussenbak passend te krijgen.
Groet,
Erik.
De Puma's hebben naast een Ford dieselmotor ook een Ford (6-)versnellingsbak en zelfs een speciaal tussenstuk om de Land Rover tussenbak passend te krijgen.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Moet je ook niet willen. De NA is traag maar betrouwbaar. Dat kun je van het Ford blok niet zeggen net zo min als van de Ford Mustang bak die er normaal achter hangt. Wil je upgraden en het betaalbaar houden dan is een 300Tdi een stuk voordeliger en helemaal plug and play.
Alles kan en is pas te krijgen maar hoeveel onderdelen wil je kopen.
Alles kan en is pas te krijgen maar hoeveel onderdelen wil je kopen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Tja, als je makkelijk naar een benzine-motor wilt dan is de 2.25 of 2.5 petrol van LandRover helemaal geen gekke keuze.
Je moet alleen een goeie zien te vinden. Tot redelijk recent kreeg je ze bijna cadeau omdat iedereen diesel wilde, nu lijkt het omgekeerd.
Wil je een modernere benzine dan is er nog de 2.0 Mpi (die ook in de Disco 1 en in de Italiaanse Defenders werd gemonteerd).
De traditionele LandRover 4 cilinder benzine motoren zijn mijns inziens ondergewaardeerd. Bomb-proof, stil, en enorm veel koppel (bij een bescheiden vermogen, maar altijd nog ruim meer vermogen als de N/A diesels).
Groeten MarcS
Je moet alleen een goeie zien te vinden. Tot redelijk recent kreeg je ze bijna cadeau omdat iedereen diesel wilde, nu lijkt het omgekeerd.
Wil je een modernere benzine dan is er nog de 2.0 Mpi (die ook in de Disco 1 en in de Italiaanse Defenders werd gemonteerd).
De traditionele LandRover 4 cilinder benzine motoren zijn mijns inziens ondergewaardeerd. Bomb-proof, stil, en enorm veel koppel (bij een bescheiden vermogen, maar altijd nog ruim meer vermogen als de N/A diesels).
Groeten MarcS
- Erik Peters
Een nadeeltje van de 2.25 of 2.5 liter benzinemotoren van Land Rover is het verbruik, dat hoger is dan van de diesels en ligt in de buurt van het verbruik van een 3.5 liter V8.
Een 2.0 Mpi is dan zuiniger.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Erik Peters schreef:Een nadeeltje van de 2.25 of 2.5 liter benzinemotoren van Land Rover is het verbruik, dat hoger is dan van de diesels en ligt in de buurt van het verbruik van een 3.5 liter V8.
Klopt, maar dat voor een benzinemotor opvallend hoge koppel bij lage toeren moet ergens vandaan komen ... dat komt uit de benzine.
Die 2.0 Mpi is zuiniger maar heeft dan ook een minder prettig koppel, meer een nerveus Italiaans motortje (het is wellicht - naast de belastingtechnische kant - ook wel de reden waarom de 2.0 Mpi in Italië ook in de Defender gewenst werd).
Bovendien hoor/lees ik dat wie een goede petrol met een goede electronische ontsteking uitrust (zoals bijv een 123-ignition, en dus niet alleen eenvoudig electronische puntjes) tot rond de 1:7 kan halen. Het verschil met de 1:9 wat niet raar is met een NA-diesel is dan niet zo groot meer, zeker als je 1º de steeds kleinere prijsverschillen tussen diesel en benzine, en 2º de veel grotere rust van de petrol in ogenschouw (of orenschouw) neemt.
Groeten MarcS
PS Ik weet het: als je 1:7 of beter met een petrol kan halen dan kan je ook wel 1:10 met een NA-diesel halen, alleen ben je met de NA-diesel meer een rijdende wegafzetting. De petrol zal geen snelheidsmonster worden maar hij komt toch wel vlotter van zijn plek.