Levensduur elektrische benzinepomp 110 V8

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
hnb1965

Levensduur elektrische benzinepomp 110 V8

Berichtdoor hnb1965 » 12 Dec 2020, 18:19

Ik heb een 110 V8 waar ik dagelijks mee rijdt . De wagen was ooit van de Britse luchtmacht in Duitsland en is intussen alweer 20 jaar in mijn bezit .Toen ik hem kocht stond er 78.000 KM op de teller en intussen zijn dit er 313.000 KM geworden . Zoals ik al vertelde rijd ik iedere dag met de wagen en daarom onderhoud ik hem ook zo goed mogelijk om de betrouwbaarheid te verhogen . Ik heb dan ook nog nooit pech onderweg gehad of stil gestaan . Echter er is 1 ding waar ik geen zicht op heb ; En vandaar mijn vraag , hoelang gaat een elektrische benzinepomp (in de tank geplaatst) mee ? Ik zou hem uit voorzorg willen vervangen ,echter een Genuine LR pomp is nogal stevig aan de prijs . Een Allmakes of Britpart pomp is goedkoper , maar misschien
niet zo goed .Is het nodig of niet ? Ik wil nog minstens 10 jaar met de wagen rijden .Wat is jullie mening hierover? Vriendelijke groet , Henk B .

Edward

Re: Levensduur elektrische benzinepomp 110 V8

Berichtdoor Edward » 12 Dec 2020, 18:27

Moeilijk te zeggen. Maar bij een diesel kondigt de pomp meestal z'n achteruitgaande staat aan doordat ie steeds harder gaat zingen.

Dus het is de vraag of je daarop wilt vertrouwen. Áls je vervangt zou ik altijd voor origineel gaan. OEM mag ook maar dan moet je je even verdiepen in wie die dingen maakte voor Land Rover......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Dec 2020, 21:25

hnb1965 schreef:....Is het nodig of niet ? Ik wil nog minstens 10 jaar met de wagen rijden .Wat is jullie mening hierover?

Wellicht zijn er individuele ervaringen, veel 110V8 rijders zijn er niet, dus is het de vraag of je er werkelijk wijzer van wordt.

Is het niet gewoon "verstandig" om vooralsnog ervan uit te gaan dat na 313.000 kilometers die komende 120.000 kilometer ook wel goed zullen gaan? Eventueel ga je rustig nog eens rondkijken naar ervaringen, en eventueel op zoek naar een vervang-pomp voor op de plank.

Groeten MarcS

dyngo

Berichtdoor dyngo » 13 Dec 2020, 21:58

Meestal gaan die dingen stuk van stilstaan.
Enige probleem dat ik ken is corrosie op de contacten aan de tank, dat is eenvoudig te verhelpen.
Werkt neem ik aan net als in een Range Rover.

hnb1965

Berichtdoor hnb1965 » 24 Dec 2020, 01:26

Edward , Marc en Dyngo , dank voor het meedenken !!Vanwege hier en daar wat uitzoekerij , nu pas een antwoord op jullie reactie . Ik ben me wat gaan verdiepen in de V8 benzinepomp PRC7020 en en ben ''echt'' gaan zoeken op het E-net
..'De prijzen gaan van 6.00 Euro per stuk ( China , afname 1000 stuks ;-) ) en 467 Euro ( LR genuine). Het idee van Edward heb ik opgevolgd, ik ben er achtergekomen dat de ''OEM'' leverancier van LR '' ERB'' was . Deze heeft ook pompen gemaakt voor Delphi en Pierburg , zowel revisie sets als complete pompen . Deze pompen , maar ook de revisiesets zijn echter overal uitverkocht . dus gewoon niet meer leverbaar(wel bij LR )
. Ik ben echter op Ebay een OEM Delphi pomp tegengekomen , gelijk gekocht . Tevens een Pierburg reviesieset en een ERB revisieset (precies hetzelfde!) . beide gelijk gekocht . Dit alles tegen ''normale'' prijzen . Verder heb ik nog nog een een Hitachi pomp ( met kabel+stekker)aangeschaft ,die ik in een noodgeval tussen de brandstofslangen bij de waterafscheider kan plaatsen . Verder heb ik een genuine pakking gekocht voor tussen de tank/pomp . De Delphi pomp ga ik uit voorzorg monteren deze ''lockdown - kerstvakantie . , hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken .;-) Edward , Marc en Dyngo , dank voor jullie reactie ! Vr gr Henk B.

Terug naar “Techniek”