Vandaag de batterij van de 'Key fob' van mijn vrouw's auto vervangen. Paar keer naast de auto klikken op dat ding, en de Freelander herkent hem weer.
Toen dacht ik aan de Defender, ook die afstandsbediening gaat een keertje leeg natuurlijk....
Even het wph en wat andere bronnen gecheckt, daar wordt gesproken over auto's die klaarblijkelijk centrale vergrendeling hebben.
De mijne heeft dat niet. Of althans, nu niet. Ik ken de geschiedenis verder niet. Bij het repareren van de achterdeuren is mij niets opgevallen dat op centrale vergrendeling zou wijzen. De voorportieren heb ik nog niet bekeken van de binnenkant.
Ik start de auto als volgt:
Deur met de sleutel open maken, sleutel in het contactslot, linker knop op de afstandsbediening indrukken en starten maar.
Het alarm gebruik ik eigenlijk nooit. Als de dood dat die 's nachts afgaat.
Vast iemand die ook een td5 uit omstreeks 2001 of 2002 gehad heeft, of nog heeft:
Zou ik centrale vergrendeling moeten hebben, of bestaat dit af fabriek ook zonder? (wat ik prima vind)
Werkt de startonderbreker op de manier zoals ik hem gebruik, of zou de ontvanger achter de klokkenwinkel zelf de afstandsbediening moeten herkennen?
Welke problemen kan ik verwachten als ik de batterij in de afstandsbediening wissel?
Verder een fijne auto hoor... zucht...