Goededag,
Weet iemand hoe je het achterste raampje van de 2e zitrij deur er uit moet halen?
Het gaat om een Defender 110 MY2002
Het gaat dus om het kleine vaste raampje.
Hoor graag van iemand.
Gr, Martijn
Achterste raampje achterzijdeur verwijderen
Achterste raampje achterzijdeur verwijderen
Laatst gewijzigd door mvanbeek op 19 Nov 2020, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Achterste raampje achterzijdeur verwijderen
Maakt vast verschil over wat voor auto je het hebt. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
voor een ruitenhamertje maakt dat volgens mij niet zoveel uit

- Erik Peters
fenix2 schreef:voor een ruitenhamertje maakt dat volgens mij niet zoveel uit![]()
Precies, maar bij mijn Defender 110 300 Tdi stawag op grijs kenteken heb ik juist dat smalle rechter raampje wat geblindeerd was (aluminium plaat) er weer in gezet. Was wel een operatie: deurbekleding eraf, draai-raam eruit en geleiderails aan de achterkant losmaken en toen kon de plaat er uit en het raam erin. En vervolgens alles weer monteren. Bij mijn Td5 zou ik dat ook wel willen, maar gezien het werk wacht ik nog even.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Edward schreef:Maakt vast verschil over wat voor auto je het hebt.
Dat maakt zeker uit, het gaat om een Defender 110 TDS 2002
Erik Peters schreef:fenix2 schreef:voor een ruitenhamertje maakt dat volgens mij niet zoveel uit![]()
Precies, maar bij mijn Defender 110 300 Tdi stawag op grijs kenteken heb ik juist dat smalle rechter raampje wat geblindeerd was (aluminium plaat) er weer in gezet. Was wel een operatie: deurbekleding eraf, draai-raam eruit en geleiderails aan de achterkant losmaken en toen kon de plaat er uit en het raam erin. En vervolgens alles weer monteren. Bij mijn Td5 zou ik dat ook wel willen, maar gezien het werk wacht ik nog even.
Groet,
Erik.
Bedankt Eric, hier kan ik wat mee.
- Erik Peters
En de werkwijze voor het verwijderen van het draairaam staat in het werkplaatshandboek beschreven.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht