Edward schreef:Barwaut schreef:Niet om een discussie te straten, maar omzeilen betekent niet dat als je een nieuwe versie van het een of ander nodig hebt deze te installeren is.
En grijze import kan natuurlijk en als alles blijft rijden is er niks aan de hand, maar helpt die parelle import je ook met software als het wél fout gaat?
Nee, maar de officiële importeur helpt je net zo min bij lastige problemen. Dat kan ik je uit ervaring vertellen.... En nogmaals het voorbeeld van de L322 die in Nederland nieuw geleverd is en waar volgens de dealert een nieuwe stuurkolom in moest omdat een 2e hands niet te koppelen valt met de ECU. 1500 euri plus arbeidsloon voor een onderdeel van 35 euri dat JLR zelf niet los verkoopt....
Maar koop vooral alles voor de hoofdprijs bij de dealer als jouw dat een goed gevoel geeft. Maar dan kun je maar beter wel om de drie jaar inruilen want met een P38 Range kunnen ze al niks meer. Want die computers hebben ze al niet meer. Die kunnen we zelf beter uitlezen dan de JLR dealer.......
Tja, je mag dan dus hopen dat je een goeie dealer hebt, eentje die er eer in stelt om ook oud spul rijdend te houden.
Verder is het natuurlijk dol (maar ook harde praktijk) dat de hele verkoop-organisatie slechts lokaal kijkt ... alsof een auto geen auto-mobiel is, alsof je alleen rondjes om de kerk mag rijden.
Een leuk voorbeeldje was een modificatie die LandRover alleen onder garantie aanbod in de koude streken ... en dat terwijl de auto verkocht wordt als een go-anywhere (en de folder ook allerlei ijzige beelden toont). Pas na bezwaar etc kreeg ik die modificatie "netjes" vergoed.
Groeten MarcS
PS Bij software is het "natuurlijk" dat de houdbaarheid soms beroerder is als die van zacht fruit.
Als je je computer "moet" updaten omdat dat veiliger is en/of allerlei websites niet meer werken dan werkt daarna de rest niet meer.
Zelfs een Apple gaat op den duur op een peer lijken: fraai van buiten maar van binnen wel buikrot.