Feelander 2 Steering column locked
Re: Feelander 2 Steering column locked
Ik kan je niet helpen maar ik vraag me dan af waarom je uit Amerika importeert?
Meegenomen in je boedel?
Je weet in de ze tijden dat alles wat op software en systemen draait in regio's verdeeld is.
Kennen we nog die leuke DVD regio's. Maar ook computer software etc...?
Meegenomen in je boedel?
Je weet in de ze tijden dat alles wat op software en systemen draait in regio's verdeeld is.
Kennen we nog die leuke DVD regio's. Maar ook computer software etc...?
Voorheen Series III en Freelander2, nu weer een 1982 Series III 109 Station Wagon en een FR2 benzine, auto.
-
Wouter Zandstra
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 23 Jun 2015, 20:09
Re: Feelander 2 Steering column locked
Ron63 schreef:Nok er af slijpen?
Het stuurslot blokkeert het stuur niet, ik kan de wielen draaien. Alleen de electronika blokkeert het starten.
Dus de nok er afslijpen, ja als het een defender was
-
Wouter Zandstra
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 23 Jun 2015, 20:09
Re: Feelander 2 Steering column locked
Barwaut schreef:Ik kan je niet helpen maar ik vraag me dan af waarom je uit Amerika importeert?
Meegenomen in je boedel?
Je weet in de ze tijden dat alles wat op software en systemen draait in regio's verdeeld is.
Kennen we nog die leuke DVD regio's. Maar ook computer software etc...?
Tja, je koopt een gebruikte auto in Nederland met nog geen 56k miles op de klok. Dan loop je soms tegen dingen aan.
Maar dit blijkt wel een 'global' probleem te zijn, kom aardig wat posts tegen van over de hele wereld met hetzelfde probleem (steering column locked), uit Australië, Zuid Afrika, Canada e.d.
Maar alleen maar tijdelijke fixes... gaatje boren om te smeren, klopacties...
Maar niemand die meld: vervangen dan ben je er vanaf.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Feelander 2 Steering column locked
Wouter Zandstra schreef:Tja, je koopt een gebruikte auto in Nederland met nog geen 56k miles op de klok. Dan loop je soms tegen dingen aan.
Maar dit blijkt wel een 'global' probleem te zijn, kom aardig wat posts tegen van over de hele wereld met hetzelfde probleem (steering column locked), uit Australië, Zuid Afrika, Canada e.d.
Maar alleen maar tijdelijke fixes... gaatje boren om te smeren, klopacties...
Maar niemand die meld: vervangen dan ben je er vanaf.
Nu het een "global problem" blijkt, een probleem dat niet mechanisch met het stuurslot van doen heeft ... waarom dan:
Wouter Zandstra schreef:Ik heb ook al de Emulator gevonden die het signaal naar de boordcomputer kan 'faken' maar dat is niet de kant die ik op wil.
Zo'n emulator lijkt mij de beste minder tijdelijke fix voor een verder non-fixable problem.
Groeten MarcS
Re: Feelander 2 Steering column locked
Barwaut schreef:Ik kan je niet helpen maar ik vraag me dan af waarom je uit Amerika importeert?
Meegenomen in je boedel?
Je weet in de ze tijden dat alles wat op software en systemen draait in regio's verdeeld is.
Kennen we nog die leuke DVD regio's. Maar ook computer software etc...?
Dat is natuurlijk flauwekul. Tenzij je in een gebied woont waar het nog 1995 oid is...... Regio codes kunnen we al decennia simpel omzeilen en dat geldt ook voor import auto's.
Ooit opgelet hoeveel Dodge, Ford en Chevrolet pick-ups hier rond rijden??? Geen enkele van die full size pick ups komt hier via de officiële importeur. Dat is allemaal parallel import.
Voor TS is de oplossing er waarschijnlijk één ie hij niet wil horen want waarschijnlijk net zo duur of duurder als vervangen en dat is uit laten programmeren door een specialist........
Maar heeft ie nou al aan een Nanocom gehangen? Want als het software is dan moet de fout ook vast wel uit de ecu te lezen zijn en wellicht daar op te lossen.....
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Wouter Zandstra
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 23 Jun 2015, 20:09
Re: Feelander 2 Steering column locked
Edward schreef:
Maar heeft ie nou al aan een Nanocom gehangen? Want als het software is dan moet de fout ook vast wel uit de ecu te lezen zijn en wellicht daar op te lossen.....
Nog niet, ik heb niet zo'n ding. Ben ook benieuwd of jij een partij weer die dit kan doen (graag in de buurt van Haarlem
Wouter
Re: Feelander 2 Steering column locked
Wouter Zandstra schreef:
Nog niet, ik heb niet zo'n ding. Ben ook benieuwd of jij een partij weer die dit kan doen (graag in de buurt van Haarlem)
Wouter
Haarlem??? Neu, daar ken ik eigenlijk niemand in de buurt. Wel in Grün, Brabant en Gelderland.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Feelander 2 Steering column locked
Edward schreef:Dat is natuurlijk flauwekul. Tenzij je in een gebied woont waar het nog 1995 oid is...... Regio codes kunnen we al decennia simpel omzeilen en dat geldt ook voor import auto's.
Ooit opgelet hoeveel Dodge, Ford en Chevrolet pick-ups hier rond rijden??? Geen enkele van die full size pick ups komt hier via de officiële importeur. Dat is allemaal parallel import.
Niet om een discussie te straten, maar omzeilen betekent niet dat als je een nieuwe versie van het een of ander nodig hebt deze te installeren is.
En grijze import kan natuurlijk en als alles blijft rijden is er niks aan de hand, maar helpt die parelle import je ook met software als het wél fout gaat?
Voorheen Series III en Freelander2, nu weer een 1982 Series III 109 Station Wagon en een FR2 benzine, auto.
Re: Feelander 2 Steering column locked
Barwaut schreef:Niet om een discussie te straten, maar omzeilen betekent niet dat als je een nieuwe versie van het een of ander nodig hebt deze te installeren is.
En grijze import kan natuurlijk en als alles blijft rijden is er niks aan de hand, maar helpt die parelle import je ook met software als het wél fout gaat?
Nee, maar de officiële importeur helpt je net zo min bij lastige problemen. Dat kan ik je uit ervaring vertellen.... En nogmaals het voorbeeld van de L322 die in Nederland nieuw geleverd is en waar volgens de dealert een nieuwe stuurkolom in moest omdat een 2e hands niet te koppelen valt met de ECU. 1500 euri plus arbeidsloon voor een onderdeel van 35 euri dat JLR zelf niet los verkoopt....
Maar koop vooral alles voor de hoofdprijs bij de dealer als jouw dat een goed gevoel geeft. Maar dan kun je maar beter wel om de drie jaar inruilen want met een P38 Range kunnen ze al niks meer. Want die computers hebben ze al niet meer. Die kunnen we zelf beter uitlezen dan de JLR dealer.......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten