Edward schreef:dormos schreef:Kijk wel uit met gepoedercoate producten van Dixon.
Heb zelf een D2 lierbumper en tree/rocksliders (zelf opgehaald gecombineerd met vakantie) en de coating kwaliteit is vrij beroerd.
Je kunt in overleg volgens mij ook laten verzinken voor het coaten.
Klopt, nóóit iets uit de UK mét coating kopen want dat valt er op de boot al af. Niet alleen bij Dixon maar bij alle aanbieders. Denk dat ze daar wettelijk met custard moeten coaten oid

Dat van die custard is wellicht ook en optie, hoewel custard vlgs mij geel is, en black pudding is weer heel wat anders.
Toch gaat het niet altijd mis met die poedercoating, dwz ... ik heb van de voorganger van Extreme4x4 bumperettes en rocksliders, en beide zijn niet alleen extra heavy uitgevoerd maar ook verzinkt en daarna gepoedercoat. Na ruim 15 jaar
(ze overleefden dus ook al mijn vorige auto - één van de bumperettes ving daarbij ook nog eens de klap op) is er hier en daar een kleine beschadiging van de poedercoating, maar dat is mij aan te rekenen en niet de afwerking.
Eerst verzinken en daarna poedercoaten is wellicht de betere receptuur.
Blijft er natuurlijk nog het "dingetje" dat een rear-crossmember ook nog aan het chassis gelast moet worden ... zink zit dan in de weg, en poedercoating wordt ook niet beter van het lassen.
Groeten MarcS